مدیرعامل شرکت آبفای استان تهران گفت:‌ ۲۰درصد از کل آب شرب مصرفی در کشور در تهران مصرف می‌شود که این میزان در شهر تهران معادل یک‌میلیارد و ۶۰میلیون مترمکعب و در استان تهران یک‌میلیارد و ۴۵۰میلیون مترمکعب است.

مقدار حجم آب مصرفی تهرانی‌ها در یک‌ روز

سلامت نیوز:مدیرعامل شرکت آبفای استان تهران گفت:‌ ۲۰درصد از کل آب شرب مصرفی در کشور در تهران مصرف می‌شود که این میزان در شهر تهران معادل یک‌میلیارد و ۶۰میلیون مترمکعب و در استان تهران یک‌میلیارد و ۴۵۰میلیون مترمکعب است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه آرمان ،محمدرضا بختیاری با بیان اینکه شهروندان پایتخت ۴۰لیتر بیشتر از سرانه مصرف آب دارند، گفت: سرانه مصرف روزانه آب شرب در کشور به‌ازای هر نفر ۲۱۰ لیتر اما در تهران معادل ۲۵۰ لیتر است. به‌گفته وی، مردم شهر تهران در مقایسه با بقیه شهرهای کشور ۲۰درصد و در مقایسه با برخی شهرهای کشورهای اروپایی همتراز تهران ۳۰درصد بیشتر آب شرب مصرف می‌کنند.

بختیاری با اشاره به اینکه سرانه تولید آب در تهران ۳۳۰ لیتر در روز است، گفت: هم‌اکنون مصرف آب شرب در تهران روزانه ۳میلیون و ۵۰۰هزار مترمکعب است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۵۰هزار مترمکعب وی اظهارکرد: ۶۰درصد مشترکان تهرانی در چارچوب الگوی مصرف آب شرب مصرف دارند در حالی که ۴۰درصد بیشتر از این الگوی مصرف مصرف می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha