مطالعات جدید نشان می‌دهد داروی ریمجپنت (rimegepant) گزینه مناسبی برای مهار حملات میگرنی حاد با حداقل عوارض جانبی است.

معرفی دارویی برای مهار حملات میگرن حاد

سلامت نیوز: مطالعات جدید نشان می‌دهد داروی ریمجپنت (rimegepant) گزینه مناسبی برای مهار حملات میگرنی حاد با حداقل عوارض جانبی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، سردردهای میگرنی به صورت دردهای ضربه‌ای و تپش‌دار در نقطه‌ای از سر توصیف می‌شوند و معمولاً نیمی از مغز را در بر می‌گیرد. مدت زمان این درد بین ۴ تا ۷۲ ساعت است و زندگی فرد را مختل می‌کند.


به گزارش پایگاه خبری مدیکال ساینس،معمولاً افراد مبتلا به میگرن نسبت به صدا و نور حساس می‌شوند. رژیم غذایی، استرس و تغییرات هورمونی در میزان و شدت این بیماری نقش مهمی دارد.


رایج‌ترین دارو برای درمان میگرن حاد تریپتان است که بسیاری از بیماران به دلیل عوارض جانبی شدید از آن استفاده نمی‌کنند. تریپتان با فعال‌کردن گیرنده سروتونین، منجر به کاهش التهاب و انقباض رگ‌های خونی می‌شود و از این رو گزینه مناسبی برای بیماران قلبی نیست.


تحقیقات اخیر محققان کالج پزشکی آلبرت اینشتین در نیویورک نشان می‌دهد یک داروی جدید به نام rimegepant در درمان میگرن حاد مؤثرتر از روش‌های کنونی است. بدن در حین حملات میگرن پروتئینی به نام calcitonin ترشح می‌کند. این دارو با انسداد گیرنده این پروتئین که CGRP نام دارد، حملات میگرن را مهار می‌کند. مراحل اولیه آزمایش‌های بالینی این دارو موفقیت‌آمیز گزارش شده است.


محققان این دارو را گزینه مناسبی برای مهار حملات میگرن با حداقل عوارض جانبی می‌دانند.
طبق آخرین آمار انستیتو ملی سلامت، حدود ۱۰ درصد از افراد سراسر دنیا به میگرن مبتلا هستند و تعداد مبتلایان زن، چهار برابر مردان است.
نتایج این مطالعه در نشریه New England Journal of Medicine منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha