کبد خود قادر به پاکسازی سموم بدن است اما به دلیل افزایش عادات ناسالم زندگی، این قابلیت کبد ممکن است رفته رفته کم رنگ تر شود. اینجاست که اختلالات و عوارض ناشی از عدم کارکرد مطلوب کد از جمله نارسایی و سیروز کبدی، و در موارد پیشرفته تر سرطان کبد خود را نشان می دهد.

سم زدایی کبد را به خاطر 7 دلیل، فراموش نکنید!

سلامت نیوز:کبد خود قادر به پاکسازی سموم بدن است اما به دلیل افزایش عادات ناسالم زندگی، این قابلیت کبد ممکن است رفته رفته کم رنگ تر شود. اینجاست که اختلالات و عوارض ناشی از عدم کارکرد مطلوب کد از جمله نارسایی و سیروز کبدی، و در موارد پیشرفته تر سرطان کبد خود را نشان می دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت ،سم زدایی از کبد به خاطر ۷ دلیل اساسی به هیچ وجه نباید نادیده گرفته شود:

مصرف چربی و غذاهای فراوری شده: غذاهای پردازش شده، حاوی مقادیر زیادی از چربی های اشباع هستند. در این میان کبد نقش سوخت و ساز این چربی ها را ایفا می کند اما وقتی میزان این چربی ها بیش از حد باشد، این فعالیت کبد نیز متوقف می شود و فرد با اختلالات کبدی مانند کبد چرب و چاقی مواجه خواهد شد. برخی از مشکل سازترین غذاها برای کبد عبارتند از محصولات کنسرو، گوشت های بسته بندی، گوشت سرخ شده، گوشت قرمز.

مصرف کربوهیدرات های پردازش شده: مصرف بیش از حد این نوع کربوهیدرات ها باعث افزایش سطح قند خون به طور ناگهانی شده و کبد را برای از بین بردن قند خون بالا و ثبات قند خون وادار به فعالیت بیشتر می کند. نوشیدنی های بدون الکل، پاستا، نان سفید، شیرینی و انواع دسر، برای عملکرد کبد دردسرساز هستند.

تنفس در هوای آلوده: حتی اگر شما عادات غذایی خود را اصلاح کنید، باز هم ممکن است آلودگی هوا (که تقریبا در همه جا دیده می شود) مشکلاتی برای کبدتان ایجاد کند. مواد سمی در هوا، مواد شوینده شیمیایی و نیز در مجاورت کارخانه های صنعتی، تقریبا در همه جا هستند و راه فراری هم از آن ها وجود ندارد.

اضافه وزن: افرادی که در صدد کاهش وزن خود هستند، نباید از کبد خود غافل شوند. هنگامی که مانعی بر سر راه عملکرد این ارگان مهم بدن قرار می گیرد، تقریبا تمام متابولیسم یا همان سوخت و ساز بدن کند و به نوعی مختل می شود. در حقیقت، اضافه وزن با میزان قند خون رابطه مستقیم دارد. این میزان بالای مواد قندی در خون، به جای آنکه تبدیل به انرژی شود، به شکل چربی در می آید و در قسمت های مختلف بدن انباشته می شود.

کمبود مواد مغذی: اگر رژیم غذایی شما غنی از سبزیجات، میوه جات و حبوبات نیست شک نکنید که دیر یا زود دچار سوء تغذیه خواهید شد. کمبود ویتامین، مواد معدنی و دیگر مواد مغذی مفید برای بدن، بر عملکرد کبد و دیگر ارگان های بدن تاثیرات سوء می گذارد. ویتامین آ، ویتامین ب، ویتامین ای، اسید فولیک، کلسیم و آب برای حفظ عملکرد کبد ضروری است.

زیاده روی در مصرف داروهای شیمیایی و الکل: زیاده روی در مصرف این گونه مواد، کبد را سمی می کند و در نتیجه اختلالات شدیدی در عملکرد آن رخ می دهد. در واقع آسیب هایی که مصرف الکل و مصرف خودسرانه داروها بر کبد وارد می کند، آن قدر شدید است که در نهایت یا منجر به سیروز کبدی و یا سندروم حاد کبد چرب می شود.

سنگ های صفرا: سنگ های صفرا، رسوب های جامدی هستند که درون کیسه صفرا و همچنین درون کبد شکل می گیرند. این سنگ ها اندازه های متفاوتی دارند: گاهی به اندازه یک ریزه شن هستند و گاهی شبیه به یک توپ گلف. اگر مراقب میزان کلسترول و یا «بیلی روبین» خون خود نباشید، بدون شک باید منتظر شکل گیری این سنگ ها در بدن خود باشید. این سنگ ها باید به سرعت مداوا شوند، چرا که ممکن است بعضی از رگ های خونی را مسدود سازند، دردهای شدیدی به همراه داشته باشند و در نهایت عملکرد صحیح کبد را مختل سازند. علاوه بر این، پاکسازی بدن از سموم انباشته شده و نیز پاکسازی کبد، امکان شکل گیری این قسم از سنگ ها را کاهش می دهد. در میان داروهای تجویزی پزشکان در خصوص این مورد، می توان به دمنوش ها و اسموتی ها و درمان های ویژه دیگر اشاره کرد. درمان هایی که هدفشان سم زدایی کبد به بهترین شکل ممکن است.

منبع:steptohealth

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha