ماده ای ارزان قیمت علاوه بر کاربرد در مواد خوراکی برای سلامت بدن هم موثر است که در ادامه برخی از مهمترین کاربرد‌های آن را مرور می‌کنیم.

ماده‌ای ارزان برای سفید کردن سه سوته دندان

سلامت نیوز:ماده ای ارزان قیمت علاوه بر کاربرد در مواد خوراکی برای سلامت بدن هم موثر است که در ادامه برخی از مهمترین کاربرد‌های آن را مرور می‌کنیم.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران، جوش شیرین یکی از محصولاتی است که نه تنها برای مواد غذایی بلکه به عنوان یک ماده پر کاربرد، مصارف آرایشی بهداشتی هم دارد؛ در ادامه برخی از مهمترین کاربرد‌هایی که این ماده در زندگی روزانه دارد مرور می‌کنیم.

سفید کننده طبیعی دندان‌ها
جوش شیرین برای حذف پلاک‌های دندانی و از بین بردن باکتری‌های مضر بدن موثر است؛ به تدریج پلاک‌ها روی دندان تجمیع شده و ساختاری سخت را تشکیل می‌دهند که علاوه بر آسیب به دندان موجب بیماری‌های لثه نیز می‌شود بنابراین جرم گیری دندان به حفظ سلامت دهان و دندان کمک می‌کند.
 
جوش شیرین به عنوان ماده‌ای سفید کننده و از بین برنده پلاک‌های دندانی موثر‌تر از خمیر دندان است بنابراین می‌توان این ماده را روی مسواک جایگزین خمیر دندان کرد و گاهی برای حفظ سلامت دهان و دندان به کار گرفت.


دئودرانت طبیعی
اکثر موادی که باعث بوی نامطبوع می‌شوند حاوی مولکول‌های اسیدی هستند و جوش شیرین با توجه به ساختار آن می‌تواند این مواد را خنثی و بوی نامطبوع را از بین ببرد.
 
افراد معمولا برای جلوگیری از تعریق از دئودرانت‌ها استفاده می‌کنند، البته جوش شیرین هم با توجه به مواد تشکیل دهنده حاوی مولکول‌ها و عناصری است که می‌تواند از تعریق زیاد بدن جلوگیری کند و کارکردی مشابه دئودورانت داشته باشد.


کمک به سلامت کلیه‌ها
کلیه یکی از ارگان‌هایی است که به حذف مواد مضر بدن کمک می‌کند، اما اگر کلیه بر اثر بیماری‌هایی همچون دیابت، فشار خون بالا و مواردی از این دست دچار اختلال عملکرد باشد اسید بدن افزایش پیدا می‌کند که در این شرایط سدیم بی کربنات می‌تواند اسیدیته را کاهش دهد که این موضوع به سلامت استخوان‌ها و عضله سازی کمک می‌کند البته باید به این موضوع توجه داشته باشیم که برای استفاده از بی کربنات سدیم به منظور سلامت کلیه‌ها باید با دکتر مربوطه مشورت کرد.


 مقابله با سرطان
سدیم بی‌کربنات به عنوان یک درمان مهم برای مقابله با بیماری‌های قلبی و مسمومیت‌ها به کار گرفته می‌شوند، این ماده همچنین خواص اسیدی دارو‌های شیمی درمانی را که برای م قابله با سرطان به کار رفته می‌شود کاهش می‌دهد، برخی مطالعات نشان می‌دهند که سطح پایین اسیدیته موجب کاهش رشد و گسترش تومور‌های سرطانی می‌شود.
 
اسکراب صورت
جوش شیرین به عنوان یک شست و شو دهنده مناسب و متعال برای پوست محسوب می‌شو که برای استفاده از این کارکرد جوش شیرین ابتدا باید صورت را با آب و صابون شست و شو داد سپس مخلوطی از و جوش شیرین به نسبت ۳ به ۱ تهیه و روی پوست استفاده کرد و سپس آن را با آب شست و شو داد.


تسکین دهنده التهابات پوستی
جوش شیرین پوست را در برابر التهابات ناشی از نیش حشرات، خارش و قرمزی محافظت می‌کند و برای این منظور باید ۳ واحد جوش شیرین با ۱ واحد آب مخلوط شود تا در نهایت این ترکیب به عنوان یک ضد التهاب به کار گرفته شود و پس از استفاده از این ماده روی پوست باید ۲۰ دقیقه صبر کرد تا تاثیر خود را بگذارد و پس آن پوست را با آب شست و شو داد.
 
 براق کننده موی سر
ترکیب یک قاشق چای خوری جوش شیرین با شامپو می‌تواند به شفافیت و درخشندگی موی سر کمک کند، همچنین حالت مو‌ها را هم بهبود می‌بخشد.
 کمک به تمیز کردن دندان مصنوعی
۲ قاشق چای خوری جوش شیرین در یک فنجان آب گرم برای تمیز کردن دندان‌های مصنوعی موثر است و هرگونه ماده اضافی یا بوی نامطبوع را برطرف می‌کند همچنین برای حفظ بهداشت دندان‌های مصنوعی می‌توان گاهی بی کربنات سودیم را به جار خمیر دندان به کار گرفت و با آن مسواک زد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha