سرپرست سازمان غذا و دارو گفت: در حال حاضر کمتر از ۲۰ قلم کمبود واقعی دارو وجود دارد که این موضوع به معنی نایاب بودن داروها نیست و کمبودها از طریق شرکت‌های فوریتی و تامین مواد اولیه برای تولید داخل در حال رفع شدن است.

کمتر از ۲۰ قلم کمبود واقعی دارو وجود دارد

سلامت نیوز: سرپرست سازمان غذا و دارو گفت: در حال حاضر کمتر از ۲۰ قلم کمبود واقعی دارو وجود دارد که این موضوع به معنی نایاب بودن داروها نیست و کمبودها از طریق شرکت‌های فوریتی و تامین مواد اولیه برای تولید داخل در حال رفع شدن است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  سازمان بیمه سلامت، محمد رضا شانه ساز روز شنبه درباره کمبود دارو افزود: بیش از اینکه کمبودی وجود داشته باشد، نگرانی بین مصرف کنندگان باعث افزایش مراجعه به داروخانه‌ها و انبار داروها در خانه‌ها می‌شود، در حالی که این اقدام به هیچ وجه درست نیست و ممکن است دارو از شرایط نگهداری خاصی برخوردار باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر مشکلی در تأمین دارو در کشور وجود ندارد. میزان تخصیص ارز در این مدت از روال معمول بیشتر بوده و بحث تأمین و تدارک دارو به خوبی انجام می‌شود و مردم نباید از این بابت نگرانی داشته باشند.

سرپرست سازمان غذا و دارو بیان کرد: در شرایط موجود لازم است اعتبارات مورد نیاز برای بیمه‌ها از نظر میزان و زمان تخصیص مورد توجه قرار گیرد تا در نهایت گردش صنعت دارو تسهیل و تسریع شود.

شانه ساز افزود: سازمان بیمه سلامت با همه توان خود از رأس سازمان تا ارکان پرسنلی و هیأت مدیره برای رضایت بیمه‌شدگان تلاش می‌کنند، ولی انتظار است که پرداخت اعتبارات سریع‌تر انجام شود.

سرپرست سازمان غذا و دارو گفت: نقطه شروع ما سازمان‌های بیمه گر هستند، زیرا اگر اعتبارات در سازمان‌های بیمه گر به موقع تخصیص یابد، پرداخت بدهی شرکت‌های دارویی سریع‌تر انجام شده و خرید مواد اولیه و ارز به راحتی انجام می‌شود و در نهایت این گردش صنعت دارو در کشور را تسهیل و تسریع می‌کند. امیدواریم مسئولان بر تأمین به موقع اعتبارات تلاش کنند تا مشکلات رفع و گردش فعالیت دارو در کشور سریع‌تر انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha