سه‌شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۳
کد خبر: 27541
 سلامت نیوز : دریافت کننده اولین پیوند کامل صورت در آمریکا با شرکت در یک نشست مطبوعاتی گفت : برای اولین بار حس بویایی را بازیافته است.
 
به گزارش پایگاه اینترنتی بی بی سی نیوز، این نخستین بار پس از عمل جراحی بود که " دالاس وینز" که صورتش در سال ۲۰۰۸ در اثر اتصال برق سوخت در انظار عمومی ظاهر می شد.
پزشکان بیمارستان بریگام و زنان در بوستون می گویند که هنوز فعالیت اعصاب و عضلات صورت وینز کامل نشده است اما انها ابراز اطمینان کردند که وی بهتر می شود.
دکتر "بودان پوموهاک " از پزشکان معالج گفت که بیمار مردی کاملا بی صورت بود.
دکتر" جفری جنیس " از دیگر پزشکان معالج در این مورد خاطرنشان کرد : این عمل ۱۵ ساعته "به معنی درنوردیدن حد و مرزهای تازه در زمینه جراحی ترمیمی بوده است."
وینز از زمان حادثه ۲۰۰۸ بیش از ۲۰ بار مورد عمل جراحی قرار گرفته است.
هزینه پیوند صورت را ارتش آمریکا پرداخته چرا که امیدوار است یافته های آن به معالجه سربازانی که از ناحیه صورت جراحات جدی برداشته اند، کمک کند.
وینز در جمع خبرنگاران گفت که صورتش احساسی طبیعی دارد و حس می کند صورت خودش است.
کلمات او کمی خورده شده اما قابل فهم بود.
پزشکان نتوانستند بینایی وینز را به او بازگردانند و او با عینک آفتابی سیاه رنگی در کنفرانس شرکت کرد.
اما وی گفت که بازیافتن حس بویایی و توانایی نفس کشیدن از طریق بینی بهترین بخش درمان بوده است.
وینز به خبرنگاران گفت: اولین چیزی که توانست پس از عمل بو کند، لازانیای بیمارستان بوده است و گفت نمی توانید تصور کنید که چه بوی مطبوعی داشت .
وی گفت : نمی تواند قدردانی خود را با کلمات از خانواده اهداکننده صورت بیان کند .
وینز که ۲۶ سال دارد ، افزود : اولین چیزی که پس از بازگشت به خانه اش در تگزاس انتظارش را می کشد این است که دخترش را در آغوش بکشد.
وینز در مورد اهدافش در زندگی گفت که می خواهد بهترین پدر دنیا برای دخترش باشد و علاوه براین می خواهد تحصیلات دانشگاهی اش را تمام کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha