یکشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹
کد خبر: 275464

مدیر مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا گفت: آمارها نشان می‌دهند که از یک سو، حدود ۲۰ درصد از زوج‌های کشور به مشکل ناباروری مبتلا هستند و از سوی دیگر، نمودار رشد جمعیت به سمت منفی شدن پیش می‌رود و بر این اساس خطر سالخوردگی جمعیت از بحران‌های مهم کشور در آینده خواهد بود.

۲۰ درصد زوج‌های کشور به ناباروری مبتلا هستند

سلامت نیوز: مدیر مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا گفت: آمارها نشان می‌دهند که از یک سو، حدود ۲۰ درصد از زوج‌های کشور به مشکل ناباروری مبتلا هستند و از سوی دیگر، نمودار رشد جمعیت به سمت منفی شدن پیش می‌رود و بر این اساس خطر سالخوردگی جمعیت از بحران‌های مهم کشور در آینده خواهد بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پژوهشگاه فناوری‌های نوین علوم زیستی جهاد دانشگاهی- ابن‌سینا، علی صادقی تبار اظهار داشت: توجه به این آمارها ضرورت حمایت از زوج‌های نابارور و تقویت و توسعه خدمات درمان ناباروری را به عنوان یکی از راهکارهای مؤثر اجرای سیاست‌های جمعیتی آشکار می‌کند.

وی گفت: از این رو ارتقای آگاهی عمومی درباره علل ناباروری و روش‌های تشخیص و درمان آن و پرداختن به معضلاتی که زوج‌های نابارور در مسیر درمان با آن دست به گریبان هستند، در دستور کار سازندگان سری جدید برنامه تلویزیونی «پایان ناباروری» قرار گرفته است.

سری سوم برنامه تلویزیونی «پایان ناباروری» از اول مرداد بر روی آنتن شبکه چهار سیما خواهد رفت. در این برنامه ترکیبی، به موضوعاتی مانند ناباروری و سیاست‌های جمعیتی، علت‌های ناباروری، روش‌ها و فناوری‌های درمان ناباروری، معرفی روش‌های نوین درمان ناباروری که حاصل تلاش محققان پژوهشگاه و مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا است، مانند سقط مکرر، اندومتریوز، اهدای تخمک و جنین، نقش ژنتیک در درمان ناباروری و ابعاد اجتماعی، روانشناختی، حقوقی و اخلاقی ناباروری و روش‌های درمان آن پرداخته می‌شود.

در سری جدید این برنامه تلاش شده تا علاوه بر گفت و گوهای علمی و تخصصی، نظرات و مشکلات بیماران و نگرش جامعه به معضل ناباروری نیز بازتاب داده شود و مخاطبان این برنامه می‌توانند شنبه‌ها، ساعت ۱۹، از شبکه چهار سیما بیننده این برنامه باشند.

برنامه پایان ناباروری که با مشارکت پژوهشگاه و مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا و شبکه چهار سیما تولید می‌شود و در سال‌های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۷ سری اول و دوم آن تولید و پخش شده، به موضوعات مرتبط با باروری و ناباروری می‌پردازد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha