یکشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶
کد خبر: 275470

تابستان فصل مسافرت های جمعی و خانوادگی است اما سفر برای خانم های باردار فقط با رعایت نکاتی مقدور است که در این مطلب به آن ها پرداختیم

نکاتی برای ایمنی سفر خانم های باردار

سلامت نیوز: تابستان فصل مسافرت های جمعی و خانوادگی است اما سفر برای خانم های باردار فقط با رعایت نکاتی مقدور است که در این مطلب به آن ها پرداختیم

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ، مسافرت در بارداری به سادگی زمان قبل از بارداری نیست،حتی برای عده ای از خانم ها ازجمله با سابقه زایمان  زودرس یا در هفته 36 بارداری ، دیابت بارداری و فشار خون بالا  توصیه  نمی شود .

مسیرهای مطمئن و دارای امکانات درمانی را انتخاب کنید و  مسیرهای صعب العبور و پر پیچ وخم را فراموش کنید. نکاتی چند برای سفر ایمن خانم های باردار از قرار زیر است :


3 ماهه دوم بهترین زمان  برای سفر
معمولا خانم ها  در سه ماهه  اول بارداری دچار حالت تهوع، سرگیجه و افت فشار و در سه ماهه  سوم بارداری هم به دلیل رشد جنین دچار سنگینی وزن می شوند و حرکت و نشست و برخاست شان سخت است بنابراین بهترین زمان سفر برای خانم‌های باردار سه ماهه دوم بارداری است.
اگر با خودرو سفر می کنید  ، از کمربند ایمنی استفاده کنید.

کمربند باید در زیر شکم و روی قسمت فوقانی ران ها قرار گیرد وتا آن جایی که ممکن است باید چگونگی قرارگیری کمربند راحت باشد، کمربند شانه نیز باید بین دو قسمت چپ و راست بدن قرار بگیرد. مادر باردار باید  هرازگاهی در ماشین دراز بکشد برای این منظور باید  یک بالشتک کوچک همراه داشته باشید.


 مقصد امن انتخاب کنید
شما  زمانی که با یک خانم باردار همسفر هستید باید مکانی را انتخاب کنید که امکانات کافی داشته باشد از جمله بیمارستان و مراکز درمانی ، آب آشامیدنی سالم ، هوای تمیزو...


  همیشه بایدمراقب باشید محلی را که شیوع و اپیدمی بیماری خاصی در آن گزارش شده به عنوان مقصد سفر انتخاب نکنید . همچنین از ورود به کشور‌هایی که نیاز به واکسن دارند، خودداری کنید.


خوراکی های سالم همراه داشته باشید
 با هروسیله ای که مسافرت می کنیدخوراکی سالم و نوشیدنی به همراه داشته باشید. چون خانم های باردار به سرویس بهداشتی نیاز بیشتری پیدا می کنند، بهتر است صندلی خود را در هواپیما یا قطارهرچه نزدیک تر به سرویس بهداشتی انتخاب کنند تا استرس شان  کمتر شود .


همراه داشتن مدارک پزشکی
 مدارک پزشکی خود را همراه داشته باشید و اگر نیاز است قبل از سفر پزشک شما را معاینه کند و دستوری بدهد حتما این کار را انجام دهید تا با خیال راحت به سفر بروید.


خودتان را خسته نکنید
 در طول سفر فعالیت اضافه نداشته باشید و قطعا از فعالیت های خطرناک مانند سوار شدن  به وسایل تفریحی  خودداری کنید . سبک سفر کنید؛ کیف  سنگین را به دنبال خود نکشید. یک یا دو دست لباس راحتی بردارید کافی است . کفش راحتی انتخاب کنید.


گاهی راه بروید
زنان باردار در معرض خطر لخته شدن خون قرار دارند، اگر با هواپیما یا قطار سفر می کنید هر از چند گاهی از جایتان بلند شوید و کمی به اندامتان کش و قوس دهید. این کار در خانه یا محیط کار آسان است، اما اگر با ماشین سفر می‌کنید، حتما پس از چند ساعت نشستن از راننده بخواهید که بایستد و برای چند دقیقه پیاده شوید و کمی قدم بزنید.


استفاده از بیمه های مسافرتی
بیمه‌های مسافرتی برای زنان باردار بسیار مناسب است. ممکن است اتفاقات غیر منتظره‌ای برایتان رخ دهد ، در این شرایط بیمه تمام هزینه‌های شما را پرداخت خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha