سه‌شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۴
کد خبر: 27548
سلامت نیوز : كارشناسان بهداشت عمومی تاكید كردند حتی مقادیر متوسط آرسنیك در آب آشامیدنی هم می‌تواند سلامت قلب را به خطر بیندازد.

به گزارش  ایسنا، آرسنیك عنصری است كه به طور طبیعی در پوسته كره زمین یافت می‌شود. غلظت بالای آرسنیك در آبهای زیرزمینی در واقع تهدیدی برای سلامت عمومی میلیونها نفر از ساكنان این سیاره خاكی محسوب می‌شود.

به گزارش سایت اینترنتی هلت دی‌نیوز، این گروه از كارشناسان به منظور ارزیابی خطر تماس متوسط با آرسنیك تقریبا روی 12 هزار مرد و زن ساكن منطقه‌ای در بنگلادش موسوم به «آرای هازار» مطالعه و آزمایش انجام دادند.

گزارشات حاكیست كه آبهای زیرزمینی در این منطقه آلوده به آرسنیك هستند. این كارشناسان با آزمایش روی آب شرب شركت ‌كنندگان كه از چاه تهیه می‌شد، سطح آرسنیك آن را اندازه گرفتند. همچنین به طور دوره‌ای از این افراد آزمایش ادارار گرفته می‌شد. این مطالعات حدود 6 سال به طول انجامید.

كارشناسان متوجه شدند نرخ مرگ و میر بین افرادی كه غلظت آرسنیك در آب آشامیدنی آنها متوسط بود بیشتر از افرادی است كه غلظت این عنصر در آب شرب آنها خیلی كمتر بوده است. آنها نتیجه گرفتند كه تقریبا 30 درصد از علت مرگ و میر در گروه اول به دلیل وجود مقدار متوسط آرسنیك در آب شرب آنها بود.

این كارشناسان همچنین دریافتند كه تركیب آرسنیك با استعمال سیگار خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی را تشدید می‌كند.

این مطالعه به طور مفصل‌تر در مجله طب انگلیس به چاپ رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha