رفتارهایی مثل غم‌ زدگی، بدبینی و ناامیدی وقتی با هم همراه شوند در دانش روانپزشكی به افسردگی تعبیر می‌شوند كه در حال حاضر شایعترین اختلال روانی در جهان به شمار می‌آید اما برخی از پزشكان ادعا كرده‌اند كه این اختلال می‌تواند عوارض جانبی مثبتی نیز داشته باشد.

سلامت نیوز : رفتارهایی مثل غم‌ زدگی، بدبینی و ناامیدی وقتی با هم همراه شوند در دانش روانپزشكی به افسردگی تعبیر می‌شوند كه در حال حاضر شایعترین اختلال روانی در جهان به شمار می‌آید اما برخی از پزشكان ادعا كرده‌اند كه این اختلال می‌تواند عوارض جانبی مثبتی نیز داشته باشد.

به گزارش ایسنا ، نتایج یك مطالعه جدید از سوی دكتر بتینا وون هلورسن از متخصصان روانپزشكی دردانشگاه باسل سوئیس و دستیاران وی نشان می‌دهد افرادی كه به افسردگی مبتلا هشتند از سایر همتایان سالم خود در تصمیم‌گیری‌های پیاپی و مداوم بهتر عمل می‌كنند.


این روانپزشكان دریافتند شركت‌ كنندگان در آزمایش كه به لحاظ بالینی مبتلا به افسردگی بودند یا درمان شده بودند در تصمیم‌گیری‌ها و اقدامات مربوط به انجام یك بازی رایانه‌ای خیلی بهتر از افراد سالم عمل می‌كردند.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، در حالی كه روانپزشكان و روانشناسان مدتها در مورد عوارض جانبی مثبت و افسردگی تردید داشتند اما مطالعه جدید برای اولین بار این تردید را به یقین تبدیل كرده است. این افراد در گزینش‌های خود به گونه‌ای عمل می‌كنند كه سود بیشتری عایدشان می‌شود و بهتر در این شرایط تصمیم می‌گیرند.

جزئیات این مطالعه در مجله «روانشناسی غیرعادی» به چاپ رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha