سه‌شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۱

آیا می‌دانید كه چرا برخی افراد به طور ذاتی شادتر از دیگران هستند؟ روانشناسان می‌گویند راز این تفاوت علاوه بر الگوی زندگی در ژنها نیز نهفته است.

سلامت نیوز : آیا می‌دانید كه چرا برخی افراد به طور ذاتی شادتر از دیگران هستند؟ روانشناسان می‌گویند راز این تفاوت علاوه بر الگوی زندگی در ژنها نیز نهفته است.

به گزارش ایسنا، متخصصان دانشكده لندن می‌گویند، این راز در ژنی نهفته است كه مواد شیمیایی شادی را در مغز آزاد می‌كند. این ژن 5-HTT نامیده می‌شود كه همچنین به چرخه سروتونین در سلولهای عصبی كمك می‌كند.

سروتونین ماده شیمایی دیگری در مغز است كه با خلق و افسردگی در افراد ارتباط دارد. این متخصصان ژن‌های مربوط به 2500 شركت كننده را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و دریافته‌اند شادترین افراد كسانی هستند كه دو نسخه طولانی این ژن را به ارث برده‌اند.

به گزارش روزنامه دیلی اكسپرس، هم‌چنین كسانی كه كمتر از دیگران می‌توانند شاد باشند معمولا دو نسخه كوتاه از ژن مزبور را در وراثت خود دارند.

روانپزشكان پیش از این از تاثیر ژن 5-HTT روی سلامت روان انسان مطلع بودند اما در آزمایشات جدید برای اولین بار مشخص شد كه این ژن نقش ابزاری در شكل‌گیری سطح شادی در افراد دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha