سه‌شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۲
کد خبر: 27554

نتایج یك آزمایش جدید پزشكی روی بیماران دیابتی نشان داد كه خواب ناكافی و آشفته در واقع در تشدید علائم این بیماری موثر است.

سلامت نیوز : نتایج یك آزمایش جدید پزشكی روی بیماران دیابتی نشان داد كه خواب ناكافی و آشفته در واقع در تشدید علائم این بیماری موثر است.

به گزارش ایسنا، این یافته تایید كرد: افراد مبتلا به دیابت كه خواب نامناسب و ناكافی دارند قند خونشان بیشتر بالا می‌رود و كنترل آن نیز برایشان به مراتب دشوارتر می‌شود.

متخصصان علوم پزشكی در دانشگاه شیكاگو در مطالعات خود 40 بیمار مبتلا به دیابت نوع دوم را با 531 فرد سالم كه قند خون نداشتند، مورد مقایسه قرار دادند. این متخصصان ارتباطات احتمالی بین كیفیت خواب، افزایش میزان قند خون و سایر مقیاس‌ها برای كنترل دیابت را مورد ارزیابی دقیق قرار دادند.

به گزارش روزنامه دیلی تلگراف دكتر كریستین كنوستون استادیار پزشكی در این دانشگاه تصریح كرد: ما متوجه شدیم در افراد مبتلا به دیابت بدن پایین بودن كیفیت خواب و افزایش میزان قند خون رابطه مستقیم وجود دارد اما در افراد بدون دیابت شاهد این ارتباط نبودیم.


وی تاكید كرد: با توجه به این نتایج ما باید نقش خواب را در افراد دیابتی خیلی دقیق‌تر و مفصل‌تر مورد بررسی قرار دهیم.

دكتر جوئل زون شین رییس بخش بالینی دیابت در مركز پزشكی مونته ‌فیور در این‌باره اظهار داشت: این یافته نتایج آزمایشات و ارزیابی‌های بالینی را منعكس می‌كند.

شرح این بررسی در مجله «مراقبت دیابتی» گزارش شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha