سه‌شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۵
سلامت نیوز : مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در امور طب سنتی گفت: این وزارتخانه نظارتی بر عملكرد عطاری های سطح شهر ندارد.
 
عباس حاجی آخوندی در گفت و گو با ایرنا افزود: برای نظارت دقیق تر بر داروهای گیاهی عرضه شده در بازار، پیشنهاد آموزش عطاری‌ها و پیوستن آن ها به صنف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی ارایه شده است.
وی با اشاره به جایگاه فرهنگی ایران در دنیا در زمینه داروهای گیاهی و طب سنتی اظهار داشت: بیش از 10 هزار آثار مكتوب از دانشمندان و صاحب‌نظران بین‌المللی طب سنتی وجود دارد كه تصمیم داریم این كتاب‌ها را به روز كنیم.
حاجی آخوندی ادامه داد: هشت هزار و 500 گونه گیاهی در كشور وجود دارد كه از این میان تا كنون هزار و 500 گونه به عنوان گیاه دارویی و معطر شناسایی شده است.
وی گفت: در حال حاضر شمار داروهای گیاهی ثبت شده در كشور به 440 مورد رسیده است.
دبیر ستاد طب سنتی كشور با اشاره به اینكه میزان داروهای گیاهی 2 درصد بازار مصرف داروهای كشور را تشكیل می دهد، اظهار داشت: در حال حاضر در 34 كارخانه كشور، داروی گیاهی تولید می‌شود.
حاجی آخوندی تصریح كرد، اگر در بازار جهانی سهم بیشتری از تولید داروهای گیاهی را به كشور اختصاص دهیم، به ایجاد اشتغال و تولید علم و ثروت در كشور كمك كرده ایم.
به گفته وی، در زمان كنونی، سهم كشور در این بازار، بسیار اندك است و باید از نظر كمی و كیفی، سهم كشور را در این بازار افزایش دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha