دوشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶
کد خبر: 275568

مردانی که پیش از ساعت ده و نیم شب به خواب می روند، شانس بیشتری برای« پدر شدن» دارند زیرا کمبود خواب تاثیرمنفی بر قدرت باروری می گذارد.

زود خوابیدن و شانس خوب « پدر» شدن!

سلامت نیوز:مردانی که پیش از ساعت ده و نیم شب به خواب می روند، شانس بیشتری برای« پدر شدن» دارند زیرا کمبود خواب تاثیرمنفی بر قدرت باروری می گذارد.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،محققان دانمارکی به تازگی دریافتند خوابیدن زود هنگام مردان در شب، احتمال باروری را به طور جدی افزایش می دهد زیرا در این صورت « کیفیت» اسپرم ها چهاربرابر بهتر از زمانی خواهد بود که مردان دیرمی خوابند.

شماراسپرماتوزوئیدها هنگام خوابیدن پیش از ده و نیم شب 75/2 درصد بیشتر از خوابیدن پس از این زمان و عادت مرسوم دیرخوابیدن است. همچنین سلامت اسپرم ها درقدرت باروری مردانی که کمتر از هفت ساعت در طول شب می خوابند، تا یک ششم کاهش می یابد.

زمان خوابیدن از آن رو اهمیت دارد که خواب شبانه نقش اساسی در تولید هورمون های بدن دارد.  استرس ناشی از کم خوابی می تواند زمینه ساز التهاب، تحلیل سیستم ایمنی بدن همچنین آسیب به اسپرماتوزوئیدها و در نتیجه قدرت باروری می شود.در ادامه به عوامل کاهش ناباروری مردان و نظر کارشناسان می پردازیم :
 
تغذیه صحیح را فراموش نکنید!
افزون بر بهبود کیفیت و نظم خواب، توجه به تغذیه نیز تاثیر چشمگیری در افزایش قدرت باروری دارد. انواع ماهی ها و مغزها ( گردو، بادام و...) به دلیل مقدار فراوان امگا3، آنتی اکسیدان ها، ویتامین B12  همچنین مواد معدنی مانند آهن، روی، ید و سلنویم حتما باید در برنامه غذایی گنجانده شود. البته خشکبار، میوه های قرمز و سبزیجات برگ دار سبز نیز جزو دیگر خوراکی های مفید در این زمینه هستند. 


دکتر خوزه پاسندبرگ، استاد مدرسه پزشکی دانشگاه میدلزبورو و سرپرست این مطالعه گفت: «خوابیدن پس از نیمه شب و استراحت ناکافی، میزان آنتی بادی ضد اسپرم  را که توسط سیستم ایمنی بدن تولید می شود ، افزایش می دهند. »


آرامش جزو ضروری  افزایش باروری
محققان دانشگاه سئول معتقدند، قدرت باروری مردانی که در اتاق های پر سر و صدا می خوابند کمتر است. دکتر جیمز نودلر، پزشک متخصص غدد و ناباروری بیمارستان شهر هوستون می گوید:« فکر می کنم قرار گرفتن مردان در معرض هر گونه عامل استرس زا مانند اتاق خواب پر سر و صدا و ... می تواند قدرت باروری مردان را کم کند. عوامل استرس زا می تواند اضطراب های خفته را آشکار کند  و زمینه بروز مشکلات خواب و باروری را فراهم کنند.»


آنان عواملی مشخص به کیفیت اسپرم آسیب می زنند مانند سن، سیگار کشیدن، وضعیت های بیکاری و افسردگی مد نظر قرار دادند؛ به این معنی که نتیجه مطالعه و ارقام حاصل از آن رابطه ای علت و معلولی را میان میزان خواب و توان تولید نطفه نشان می دهند.نتایج این مطالعه همچنین نشان داد مردانی که خواب منقطع دارند یا برای به خواب رفتن با مشکل مواجه هستند، با احتمال کاهش قدرت باروری مواجه می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha