سه‌شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۱
سلامت نیوز : زنانی كه در دوران بارداری تحت استرس و تنش هستند، احتمال اینكه كودكانشان سركش و كم‌ طاقت شوند، بیشتر است.

به گزارش ایسنا، روانپزشكان می‌گویند وجود هورمون‌های استرس در رحم در دوران بارداری عامل اصلی این ارتباط است. در این مطالعات روانپزشكان هزاران نوزاد را از زمان تولد تا وقتی به سن مدرسه رسیدند، تحت آزمایش قرار دادند.

آنها دریافتند كه این هورمونها احتمال ابتلای كودك به اختلال نقص توجه ناشی از بیش‌فعالی (ADHD) و سایر مشكلات رفتاری را در سنین بالاتر افزایش می‌دهد.

به گزارش سایت مجله تخصصی سایكولوژی تودی، علائم بارزADHD شامل كاهش توان تمركز، بیش ‌فعالی و فقدان خودداری است. بنابراین گزارش هورمونهای استرس همچنین می‌توانند روی سایر جنبه‌های رشد كودك تاثیر نامطلوب برجای بگذارند.

دكتر آلینا رودریگیوز در انستیتو روانپزشكی كالج كینگ لندن در بررسی‌های خود بیش از 1700 مادر و كودكان آنها را تحت مطالعه قرار دادند. این بررسی‌ها تایید می‌كند مادرانی كه در دوران بارداری تحت استرس قرار می‌گیرند یا با مشكل شكست و آسیب روابط مواجه هستند بیشتر احتمال دارد كه كودكان سركش و كم طاقت و پرخاشگر بدنیا بیاورند.

این كودكان همچنین بیشتر احتمال دارد كه به جای یكدست كارهای خود را با دو دست انجام دهند. برای مثال برخی از كارها را با دست راست و برخی دیگر را با دست چپ انجام می‌دهند. این كودكان در عین حال دچار مشكلات احساسی دیگری نیز می‌شوند.

نتایج این بررسیها در كنفرانس سالانه انجمن روانشناسی انگلیس در گلاسگو ارائه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha