سلامت نیوز : «جی كی رولینگ» نویسنده مجموعه داستان‌های پرفروش هری پاتر بیش از نیمی از دارایی خود را در اختیار دانشمندان و تحققیات علمی و پزشكی آنها می‌كند.

به گزارش فارس ، این نویسنده انگلیسی كه بخش بزرگی از درآمد خود را به خاطر نگارش مجموعه داستان‌های «هری پاتر» در جهان به دست آورده است در حضور خبرنگاران و رسانه‌های خبری اعلام كرد كه قصد دارد بخش بزرگی از دارایی خود را در راه پژوهش‌ها و تحقیقات علمی در اختیار محققین و دانمشندان قرار دهد.
این نویسنده 45 ساله قصد دارد با راه‌اندازی جایزه‌ای برای طرح‌ها و پژوهش‌های علمی از سالها تلاش و فعالیت اندیشمندان و محققان قدردانی كرده و به این ترتیب امكاناتی را برای ادامه فعالیت‌های آنها در حوزه پزشكی و علمی فراهم آورد. این نویسنده كه پیش از این اعلام كرده بود حدود یك دهم از درآمد خود را به صورت ماهانه به موسسات خیریه واگذار می‌كند.
سال گذشته نیز این نویسنده مبلغ 10 میلیون دلار به یكی از درمانگاه‌هایی كه بعدها به نام مادر این نویسنده نامگذاری شد اهدا كرد. مادر «جی كی رولینگ» این نویسنده انگلیسی در سال 1990 و بر اثر ابتلا به بیماری «ام اس» چشم از جهان فرو بست. این درمانگاه وابسته به دانشكده پزشكی دانشگاه ادینبورگ است.
«جی كی رولینگ» نویسنده مجموعه داستان‌های هری پاتر در سال‌های اخیر به دلیل استقبال بی‌نظیر مخاطبان ادبی از آثارش در سراسر جهان به یكی از نویسندگان پردرآمد در حوزه ادبیات تبدیل شده است.
از او تا امروز آثار متعددی منتشر شده كه از میان آنها می‌توان به «تالار اسرار»، «محفل ققنوس»، «شاهزاده دو رگه»، «یادگاران مرگ» و «سنگ جادو» اشاره كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha