تخصص پوست و مو گفت: بیش از پنج هزار نوع عطر در مواد آرایشی و بهداشتی بكار می رود كه استفاده از آن ممكن است پوست را دچار حساسیت و آلرژی كند.

سلامت نیوز :متخصص پوست و مو گفت: بیش از پنج هزار نوع عطر در مواد آرایشی و بهداشتی بكار می رود كه استفاده از آن ممكن است پوست را دچار حساسیت و آلرژی كند.
  علیرضا محمد زاده  در گفت و گو با ایرنا افزود: برخی حساسیت ها به ماده معطر، ممكن است زمانی رخ دهد كه پوست در مجاورت نور خورشید قرار گیرد.

وی با بیان اینكه مواد نگهدارنده در مواد آرایشی و بهداشتی، مشكلات پوستی ایجاد می كند، اظهار داشت: ممكن است اعضای بدن برخی از افراد نسبت به یك ماده خاص مواد آرایشی و بهداشتی حساس باشد، این عضوها هر زمانی كه در تماس با این ماده موثره قرار گیرند واكنش نشان می‌دهند.

این متخصص پوست، قرمزی (تورم) خارش و تاول‌های حاوی مایع را از علایم آلرژی به مواد آرایشی و بهداشتی دانست و ادامه داد: مواد شوینده و صابون‌های حمام، ضد عرق‌ها و مواد آرایشی چشمی، مرطوب كننده‌ها، محلول فر دایمی مو و شامپوها، دارنده بیشترین عوارض در تخریب پوست انسان هستند.

محمدزاده تصریح كرد، افراد در زمان خرید محصولات آرایشی و بهداشتی به برچسب تاییدیه وزارت بهداشت و تاریخ تولید و انقضای آن توجه كنند و برای پیشگیری از آلرژی و حساسیت پوستی، دفعات استفاده از این محصولات را كاهش دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha