سه‌شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۱
کد خبر: 27570
سلامت نیوز : مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران از آمادگی این سازمان برای راه اندازی اولین پالایشگاه پلاسما در کشور خبر داد و گفت: قرارداد احداث پالایشگاه با آلمان منعقد شده و امیدواریم بزودی در کشور پالایشگاه پلاسما داشته باشیم.
به گزارش مهر، دکتر حسن ابوالقاسمی روز سه شنبه در حاشیه برگزاری کنگره بین المللی طب انتقال خون در هتل اسپیناس در پاسخ به خبرنگار مهر مبنی بر اینکه قرارداد ساخت پالایشگاه پلاسما با کدام کشور منعقد شده است، افزود: قرارداد راه اندازی این پالایشگاه با کشور آلمان بسته شده و مجوز واردات تجهیزات آن نیز صادر شده و بزودی به بهره برداری می رسد.

وی با اعلام اینکه پالایشگاه پلاسما ظرفیت 150 تا 200 هزار لیتر پلاسما را دارد، گفت: هم اکنون 120 هزار لیتر پلاسما در سازمان انتقال خون تولید می شود و 50 هزار لیتر نیز در بخش غیردولتی تهیه می شود.

ابوالقاسمی ادامه داد: پیش بینی می کنیم تهیه پلاسما در کشور امسال از 200 هزار لیتر بالا بزند.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران در ارتباط با زمان راه اندازی این پالایشگاه در کشور، گفت: اگر این پالایشگاه راه اندازی هم نشود ما وظیفه داریم که پلاسمای سالم تهیه کنیم. اما امیدواریم در کشور این پالایشگاه را داشته باشیم.

وی با اعلام اینکه راه اندازی پالایشگاه پلاسما در کشور تا 70 درصد صرفه جویی ارزی می شود، افزود: با قرارداد پالایش پلاسما بین 40 تا 45 درصد صرفه جویی ارزی به دست می آید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha