سه‌شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۷
سلامت نیوز : اگر گاهی کار بدی انجام می شود نباید کارهای مثبت نظام سلامت را نادیده بگیریم.
 
سخنگوی قوه قضاییه درباره آخرین وضعیت پرونده رهاسازی بیماران گفت: این پدیده بسیار مضموم و زشت است و اطلاع‌رسانی رسانه ها می‌تواند بازدارنده باشد.
محسنی اژه ای در دوازدهمین نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه افزود: به طور اتفاقی در ابتدای سال جاری برای نگهداری از یكی از بستگان خود در یكی از بیمارستان‌های یكی از شهرستان‌ها حضور داشتم و با بیماری مواجه شدم كه به گفته پدر وی 11سال است در این بیمارستان نگهداری می‌شود.
 
وی با بیان این كه این بیمار به دلیل ضایعه نخاعی در بیمارستان حضور دارد، گفت: هزینه نگهداری این بیمار هم برای خانواده وی و هم برای بیمارستان كه ردیف بودجه خاصی دارد بسیار سنگین است ولی با وجود همه این موارد مسئولان بیمارستان این بیمار را در بیمارستان نگه داشته‌اند.
 
سخنگوی قوه قضائیه خاطر نشان كرد: نمونه‌های فراوانی از این دست داریم و اگر كار بدی انجام می‌شود نباید كارهای مثبت را نادیده بگیریم.
 
وی با بیان این كه اگر فرد بیمار ناتوان و بی‌كس است و حتی اگر كسی را هم دارد ولی نمی‌تواند از او حمایت كند باید ساز و كار حمایت از او وجود داشته باشد، گفت: اگر هم موارد ناپسند مانند این موارد اتفاق بیفتد موارد مثبت و عكس این پدیده بسیار بیشتر وجود دارد.
 
محسنی اژه ای با تاکید بر پیگیری موضوع توسط دستگاه قضایی، گفت: در پرونده رهاسازی بیماران 10 نفر بازداشت شده‌اند و تعداد بیشتری هم احضار شده‌اند. در حال ریشه‌یابی علت پدید‌آمدن این موضوع هستیم ولی نباید اینگونه القاء شود كه این موضوع در سطح جامعه مصداق‌های فراوانی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha