یافته های تحقیقاتی نشان می دهد سبک زندگی سالم می تواند خطر ژنتیکی ابتلا به دمانس (زوال عقل) را تعدیل و بی اثر نماید.

سبک زندگی سالم خطر ژنتیکی ابتلا به زوال عقل را تعدیل می کند

سلامت نیوز:یافته های تحقیقاتی نشان می دهد سبک زندگی سالم می تواند خطر ژنتیکی ابتلا به دمانس (زوال عقل) را تعدیل و بی اثر نماید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، نتایج مطالعات محققان دانشگاه اکستر انگلستان نشان می دهد ریسک ابتلا به زوال عقل در افراد دارای ریسک ژنتیکی بالا که سبک زندگی سالمی دارند در مقایسه با افراد فاقد سبک زندگی سالم، ۳۲ درصد کمتر است.

به گفته محققان، شرکت کنندگان دارای ریسک ژنتیکی بالا ابتلا به زوال عقل و سبک زندگی بد، تقریباً ۳ برابر بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند.

محققان در این مطالعه، داده های ۱۹۶,۳۸۳ فرد اروپایی ۶۰ سال به بالا را بررسی کردند و در طول ۸ سال پیگیری وضعیت این افراد، ۱۷۶۹ مورد ابتلا به زوال عقل تشخیص داده شد.

محققان مشاهده کردند زندگی به سبک سالم با کاهش ریسک ابتلا به زوال عقل در تمام افراد دارای ریسک ژنتیکی ابتلا به این بیماری مرتبط بود.

«دیوید لیولین»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «برخی افراد بر این باورند که به خاطر ژنتیک شان و سابقه وجود بیماری زوال عقل در خانواده، ابتلا به این بیماری در آنها اجتناب ناپذیر است. اما یافته ها نشان می دهد سبک زندگی سالم به شکل قابل توجهی ریسک زوال عقل را کاهش می دهد.»


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha