چهارشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳
کد خبر: 275747

مطالعات جدید محققان دانشگاه هیروشیما نشان می‌دهد افزودن نانوذرات مغناطیسی به سلول‌های بنیادی و هدایت آن‌ها توسط میدان مغناطیسی خارجی راهکار موثری برای ترمیم بافت‌های مختلف به ویژه بافت غضروف است.

ترمیم غضروف با سلول‌های بنیادی مغناطیسی

سلامت نیوز: مطالعات جدید محققان دانشگاه هیروشیما نشان می‌دهد افزودن نانوذرات مغناطیسی به سلول‌های بنیادی و هدایت آن‌ها توسط میدان مغناطیسی خارجی راهکار موثری برای ترمیم بافت‌های مختلف به ویژه بافت غضروف است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، این مطالعه نشان می‌دهد با اتصال نانوذرات سوپرپارامغناطیسی اکسید آهن به سلول‌های بنیادی و هدایت آن توسط میدان مغناطیسی خارجی می‌توان به راهکار مناسبی برای ترمیم بافت‌های مختلف از جمله غضروف دست یافت. میدان مغناطیسی اعمال شده برای هدایت نانوذرات به اندازه‌ای است که هیچ عارضه جانبی به همراه ندارد.


به گزارش پایگاه خبری مدیکال اکسپرس،محققان فعلاً در حال بررسی کارایی و ایمنی سلول‌های بنیادی مزانشیمی مغناطیسی (MSCs) برای ترمیم بافت غضروف هستند، با استفاده از این روش می‌توان سلول‌های بنیادی را مستقیماً به مکان مورد نظر هدایت کرد.


غضروف ساختاری نرم‌تر و انعطاف‌پذیرتر از استخوان است که در بسیاری از مناطق بدن از جمله اتصالات بین استخوان‌های آرنج، زانو و مچ، انتهای دنده‌ها، بین مهره‌های ستون فقرات، گوشی و بینی و مجاری تنفسی قرار دارد.
در بسیاری از بیماری‌ها از جمله آرتروز، غضروف‌ها آسیب می‌بینند و ترمیم آن تقریباً غیر ممکن است، این روش در صورت توسعه می‌تواند راهکاری موثر برای ترمیم بافت غضروف باشد.
نتایج این پژوهش در نشریه Tissue Engineering منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha