- کارشناس سازمان هواشناسی از خنک‌تر شدن هوای تهران در روز‌های ابتدایی هفته آتی خبر داد.

هوای تهران خنک‌تر می‌شود/دمای هوا در قم رکورد زد

سلامت نیوز:کارشناس سازمان هواشناسی از خنک‌تر شدن هوای تهران در روز‌های ابتدایی هفته آتی خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی  با اشاره به وضعیت آب و هوای کشور، گفت: روز گذشته (سه شنبه ۲۵ تیرماه) دمای بیشینه در قم با رسیدن به ۴۶.۵ درجه رکورد زد البته اهواز ۴۷ درجه شده، اما چون در این شهر سابقه چنین گرمایی وجود داشته عجیب نیست.


وی با بیان اینکه در ۳ روز آینده در ساعات بعد ازظهر و اوایل شب در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، جنوب و شرق فارس و مناطقی از هرمزگان رگبار موقتی باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید را پیش بینی کرده ایم، افزود: این وضعیت رگباری برای نقاطی از استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی، شمال آذربایجان شرقی، زنجان، ارتفاعات استان البرز، قزوین و تهران رخ خواهد داد.


نقشینه با تاکید بر اینکه سواحل دریای خزر هم امروز بارش باران را شاهد خواهد بود، تصریح کرد: فردا بارش‌های سواحل شمال خفیف و پراکنده‌تر خواهند شد.


کارشناس سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه در ۳ روز آینده شمال سیستان و بلوچستان به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید همراه با گرد و خاک خواهد داشت، گفت: همچنین در سه روز آینده در کشور عراق افزایش سرعت وزش باد را خواهیم داشت که این در وقوع پدیده گرد و خاک در جنوب غرب ایران تاثیر گذار خواهد بود.وی ادامه داد: پدیده گرد و خاک را برای مناطقی از خوزستان و بوشهر در سه روز آینده پیش بینی می‌کنیم.


نقشینه با بیان اینکه الگوی هوای گرم تابستانه تا روز شنبه در کشور مستقر خواهد بود، گفت: امروز و فردا غرب و مرکز خلیج فارس مواج و متلاطم می‌شود در ۵ روز آینده شرق دریای عمان نیز مواج خواهد شد.


وی ادامه داد: برای تهران پیش بینی می‌کنیم که امروز نیز مانند روز گذشته بیشینه دما ۴۲، رباط کریم و ورامین ۴۴ درجه شود البته این رویه در تهران در روز‌های ۵ شنبه و جمعه ادامه دارد.


کارشناس سازمان هواشناسی یادآور شد: دمای تهران در روز شنبه ۴۱ درجه، یک شنبه ۴۰ و دوشنبه به ۳۹ درجه خواهد رسید به این ترتیب هوا به سمت خنک شدن می‌رود.


                                 
              

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha