سه‌شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۸
کد خبر: 27575

در حالی كه توزیع مرغ در فروشگاه‌های كشور عمدتاً بدون بسته بندی انجام می‌شود و كمتر می‌توان مرغ بسته بندی شده در واحدهای توزیع كننده یافت،معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشكی كشور گفت: مصرف مرغ بدون بسته‌بندی بهداشتی كه قابل ردیابی نباشد، توصیه نمی‌ش

سلامت نیوز : در حالی كه توزیع مرغ در فروشگاه‌های كشور عمدتاً بدون بسته بندی انجام می‌شود و كمتر می‌توان مرغ بسته بندی شده در واحدهای توزیع كننده یافت،معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشكی كشور گفت: مصرف مرغ بدون بسته‌بندی بهداشتی كه قابل ردیابی نباشد، توصیه نمی‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به  نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشكی كشور،هادی قدكچی گفت: درپی اجرای اصل 44 قانون اساسی، این سازمان وظایف خود را در حوزه تصدی‌گری به بخش خصوصی واگذار كرده است.
قدكچی تاكید كرد: اتحادیه‌ها و انجمن‌های صنفی نیز باید نقش واقعی خود را در حوزه فعالیت مرتبط ایفا كنند و هر آنچه كه در فرآیند تولید تاثیرگذار است و یا به عنوان تهدیدی برای صنعت اعلام می‌شود را كنترل كنند.
وی افزود: سازمان دامپزشكی در قالب وظایف قانونی خود به عنوان بخشی از نظام حاكمیتی در حوزه بهداشتی، پیشگیری و قرنطینه‌ای را با قوت به عهده خواهد داشت و می‌تواند با اطلاع از وضعیت بحران‌ها و تشخیص به هنگام تهدید‌ها، توصیه‌هایی جهت اصلاح ساختار صنعت و هدایت منابع در این جهت را داشته باشد.
قدكچی افزود: به عنوان یك وظیفه حاكمیتی سازمان دامپزشكی از محصولاتی كه در شرایط خوب بهداشتی تولید و عرضه می‌شوند مانند تولید مرغ بدون آنتی بیوتیك و عرضه فرآورده‌های پروتئینی در بسته بندی‌های بهداشتی به عنوان یك اولویت حمایت می‌كند و اكیدا اعلام می‌كند مصرف مرغ بدون بسته‌بندی بهداشتی كه قابل ردیابی نباشد به هیچ وجه از نظر این سازمان توصیه نمی‌شود، لذا اتحادیه‌ها و انجمن‌های صنفی نیز بر این اساس می‌توانند تولید در صنایع وابسته به خود را برنامه‌ریزی كنند.
وی با تاكید بر اینكه اتحادیه‌ها و انجمن‌های صنفی با كسب توانایی‌های لازم عهده‌دار وظایف خود هستند، گفت: دانستن وظیفه‌مندی و پاسخگویی مستلزم داشتن اختیارات است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha