رییس شورای شهرستان فیروزکوه ضمن تشریح مشکلات این شهرستان از نیاز فیروزکوه به متخصص در بخش‌های سونوگرافی و رادیولوژی خبر داد.

اینجا برای یک سونوگرافی باید ۷۰ کیلومتر طی کنیم

سلامت نیوز:رییس شورای شهرستان فیروزکوه ضمن تشریح مشکلات این شهرستان از نیاز فیروزکوه به متخصص در بخش‌های سونوگرافی و رادیولوژی خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،محمد درویش متولی  با بیان اینکه شهرستان فیروزکوه در شرقی‌ترین بخش استان تهران و مابین سه استان تهران، مازندران و سمنان قرار دارد، اظهارکرد: این شهرستان از نظر وسعت وسیع‌ترین شهرستان استان تهران‌ محسوب می‌شود اما از نظر جمعیتی متغیر است به‌طوری که در شش ماهه اول سال به دلیل آب و هوای مطلوب جمعیتی بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار نفر دارد.

وی ادامه داد: جمعیت در زمستان به دلیل سرما و یخبندان به حدود ۶۰هزار تا ۷۰ هزار نفر می‌رسد یعنی کشاورزان با آغاز فصل سرد می‌روند و با گرم شدن هوا بازمی‌گردند. به‌طور کلی جمعیت ساکن ثابت در شهرستان فیروزکوه حدود ۴۰ هزار نفر است.
به ازای هر نفر ۱۰ متر مربع فضای سبز وجود دارد

رییس شورای شهرستان فیروزکوه با اشاره به سرانه‌های فضای سبز در این شهرستان گفت: درحوزه فضای سبز گام‌های جدیدی برداشته شده است و گسترش خوبی داشته‌ایم به‌طوری که به ازای هر یک نفر حدود ۱۰ مترمربع فضای سبز داریم که این ۱۰ متر شامل فضای سبز،پارک‌ها ،میادین و... می‌شود. اگرچه به دلیل اینکه بافت این شهرستان کوهستانی است و هرچه فضای سبز ایجاد شود نیاز است اما تا اینجای کار نیز در شرایط خوبی قرار داریم. در این راستا طی سه چهارسال اخیر چندین پارک افتتاح کرده‌ایم و افتتاح چندین پارک را نیز در دستور کار داریم.


فیروزکوه نیازمند متخصص است

رییس شورای شهرستان فیروزکوه تصریح کرد: در حوزه بهداشت و درمان پیگیری‌های بسیاری شده و دستور وزیر هم بر این امر بوده است که به شهرستان فیروزکوه توجه ویژه‌ای شود. در حقیقت به این نتیجه رسیده‌اند که شهرستان فیروزکوه نیازمند متخصص است همچنین سال گذشته کلینیک تخصصی در این شهرستان افتتاح شد که تقریبا پاسخگو است ولی هنوز دراین زمینه مشکلاتی  وجود دارد . جمعیت این شهرستان متغیر است و مبنای جمعیتی نباید شش ماهه دوم سال باشد که جمعیت حدود ۴۰هزارنفر است.

وی با بیان اینکه هنوز در بخش‌های سونوگرافی و رادیولوژی مشکل داریم، اظهار کرد:در این بخش‌ها هنوز متخصصی به شهرستان نیامده‌ و انتظارمان این است که حمایتی بیشتر از این شهرستان در زمینه بهداشت و درمان شود زیرا گاهی باید برای انجام یک سونوگرافی ساده ۷۰ کیلومتر مسافت برای رسیدن به دماوند، سمنان یا مازندران طی کرد.

درویش متولی همچنین در تشریح سرانه‌های آموزشی نیز گفت: در حوزه آموزشی  کمبود سرانه در شهرستان احساس نمی‌شود اما در منطقه‌ای به نام دشت ناصر که تازه مسکن مهر در آنجا افتتاح شده تنها یک مدرسه ابتدایی وجود دارد. در این خصوص نیز قول‌هایی داده شده است که یک مدرسه دیگر در مقطع ابتدایی افتتاح شود.

رییس شورای شهرستان فیروزکوه در پاسخ به این سوال که آیا حمل‌ و نقل عمومی در این شهرستان در وضعیت خوبی است یا خیر اظهارکرد:در حوزه حمل و نقل درون شهری حدود ۱۲۰ دستگاه تاکسی برای خدمت‌رسانی وجود دارد که پاسخگوی نیاز مردم این شهرستان است اما موضوع دیگری که در این میان وجود دارد و حائز اهمیت است وجود شهرک‌های  تازه تاسیس شده‌ای است که نیاز به خدمات حمل‌ و نقل‌ عمومی را بیشتر می‌کنند. به نظر می‌رسد برای دشت ناصر و تعدادی از شهرک‌های دیگر بایستی چند دستگاه تاکسی دیگر اضافه شود.

وی در ادامه گفت: در حمل‌ و نقل برون شهری تاکسی‌های تهران - فیروزکوه مشغول خدمات‌رسانی هستند اما به دلیل حضور سواری‌های شخصی به نظر می‌رسد بایستی این حوزه ساماندهی شود تا سواری‌های شخصی نیز در قالب تاکسی خدمات‌رسانی ‌کنند.

رییس شورای شهرستان فیروزکوه همچنین نیاز این شهرستان به مترو را امری حائز اهمیت دانست و گفت: جلسات متعددی در شورای شهر تهران و استان تهران در خصوص مترو برگزار کردیم و در نهایت درخواست دادیم  مترویی که قرار است از سمت پیشوا به گرمسار کشیده شود، یک ایستگاه نیز در فیروزکوه داشته باشد زیرا مترو می‌تواند از چند جنبه حائزاهمیت باشد. یکی از جنبه‌های آن سهولت در تردد ساکنان این منطقه و سفر ارزان و دیگری حمل‌ و نقل، جابه‌جایی و عرضه محصولات کشاورزی این منطقه به سایر شهرها در اسرع وقت است.

درویش متولی افزود: در حال حاضر بخشی از تردد به مناطق اطراف با قطار صورت می‌گیرد یعنی برخی افراد با قطار گرمسار- فیروزکوه به شهرهای اطراف می روند. در این راستا هم درخواست کردیم تا ساعت قطار به‌خصوص در مسیر برگشت یعنی از فیروزکوه به گرمسار افزایش یابد تا مردم با خیال راحت به کارهایشان برسند و عصرهنگام بتوانند با این قطار به محل زندگیشان بازگردند.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو به مدیریت بحران در شهرستان فیروزکوه اشاره کرد و گفت: در شهرستان فیروزکوه با دوموضوع زلزله و سیلاب مواجه هستیم. در خصوص مقابله با سیلاب با کمک منابع طبیعی و جهاد کشاورزی سیل‌بندهایی احداث شد اما به دلیل اینکه تعداد دره‌ها و کوه‌ها زیاد است هنوز تا نقطه مطلوب فاصله داریم. در مورد زلزله نیز حدود ۵۰ هکتار زمین در حوزه هلال احمر بابت اسکان اضطراری شهرستان فیروزکوه و شهرستان‌های اطراف در نظر گرفته شده است. همچنین امکانات امدادی  برای مردم این شهرستان وجود دارد ولی اگر شهرستان‌های اطراف نیاز به کمک باشند شهرستان فیروزکوه قادر به امدادرسانی به آنها نیست.

درویش متولی در پایان اظهارکرد: آزادراهی  از سمنان به فیروزکوه در حال احداث است که در بخش فیروزکوه روند کار با کندی پیش می‌رفت.این موضوع سال گذشته پیگیری شد و از بهمن‌ماه سال پیش تکمیل آن کمی سرعت گرفت بنابراین به دلیل اینکه در این جاده تصادفاتی رخ می دهد، نیاز است که هرچه سریعتر تکمیل شود.همچنین جاده‌ دیگری نیز از سمت  فیروزکوه به گرمسار در حال احداث است که لازم تا این موضوع هم سریعتر پیگیری شود تا علاوه و بر رفع مشکلات مردم دررفت وآمد فیروزکوه نیز از بن بست خارج شود. از دیگر مشکلات این شهرستان ترمیم جاده‌های روستایی  و احداث کمربندی در فیروزکوه است. شهرستان فیروزکوه کمربندی ندارد و همین امر باعث شده که تمام خودروها از مسیر ۴۵ متری واقع در بافت مرکزی شهر عبور کنند. تردد بالای خودرو در این مسیر مشکلاتی را دراین خیابان ایجاد کرده است به طوری که در این خیابان چاله‌های بسیاری ایجاد شده است البته وزارت راه وشهرسازی این قول را به ما داده است که با کمک اداره راه شهرستان در حل مشکلات این خیابان همکاری‌ کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha