سلامت نیوز : مدیركل تربیت بدنی آذربایجان غربی گفت: نخستین كلینیك علمی، ورزشی و حركات درمانی در شمالغرب كشور در مجموعه ورزشی تختی ارومیه افتتاح شده است.

به گزارش فارس، علی ملااحمدی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این مركز به دنبال انعقاد تفاهمنامه‌ای بین دانشگاه صنعتی ارومیه و اداره كل تربیت بدنی آذربایجان غربی ایجاد شده است.
وی افزود: این كلینیك مجهز به بهترین و به روزترین تجهیزات ورزشی و بهره‌مند از كادری متخصص است.
مدیركل تربیت بدنی آذربایجان غربی اضافه كرد: این مركز با هدف برنامه‌نویسی برای قهرمانان، مشاوره تغذیه‌ای و بدنسازی، افزایش ضریب ایمنی ورزشكاران و ارتقای آگاهی علمی ورزشی، مشاوره روانشناختی برای قهرمانان در سطح استان و كشور فعالیت خود را آغاز كرده است.
وی در ادامه به وجود سیستم‌های سنجش و اندازه‌گیری بدن در این كلینیك اشاره كرد و گفت: این مركز با در اختیار داشتن مربیان مجرب و برنامه‌های ورزشی منظم زمینه‌ساز تمرینات مختلف در حوزه‌های ورزشی بانوان و آقایان است.
وی با اشاره به اینكه داشتن عزم جدی و راسخ در حیطه سرمایه‌گذاری در ابعاد مادی و معنوی تصریح كرد: تخصصی نگاه كردن به ورزش امری مهم تلقی می‌شود كه در این راستا بالا بردن سطح كیفی تمرینات در ورزش‌های قهرمانی و حرفه‌ای از مهم‌ترین و موثرترین نتایج تخصصی شدن نگاه سازمان تربیت بدنی آذربایجان غربی به علم ورزش است.
ملااحمدی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: از 54 سهمیه المپیك ورزشی 2008 یك نفر از این استان بود.
مدیركل تربیت بدنی آذربایجان غربی گفت: ورزشكاران استان در 80 رشته ورزشی مشغول بوده و 200 نفر از ورزشكاران استان عضو تیم ملی هستند.
وی سرانه فضای ورزشی برای هر نفر را در استان 53 سانتیمتر عنوان كرد و اظهار داشت: با توجه به برنامه پنجم توسعه این دولت سرانه فضای ورزشی در استان تا 22 سانتیمتر برای هر نفر در دستور كار قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha