چهارشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶
کد خبر: 275782

این یک واقعیت است که چربی های ترانس، روغن های گیاهی و ... خطر ابتلا به بیماری های مزمن را بیشتر می کنند و منجر به اضافه وزن و بیماری های قلبی می شوند.

شش تهدید جدی رژیم های بدون چربی برای سلامت

سلامت نیوز:این یک واقعیت است که چربی های ترانس، روغن های گیاهی و ... خطر ابتلا به بیماری های مزمن را بیشتر می کنند و منجر به اضافه وزن و بیماری های قلبی می شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت ، برخی افراد سراغ خوراکی هایی می روند که میزان چربی موجود در آنها صفر است حتی کوچکترین اثری از چربی های سالم در آنها دیده نمی شود. به عبارت دیگر اجتناب از مصرف آجیل، روغن زیتون، آووکادو و دیگر چربی های سالم می تواند 6 مخاطره جدی برای سلامتی شما به همراه داشته باشد:

ناباروری: مطالعات ثابت کرده اند که مصرف کم چربی باعث ناباروری و عدم تعادل هورمونی در زنان می شود. مطالعات دیگر حاکی از آنند که رزیم های کم چرب می توانند بر دوره های منظم قاعدگی تاثیر منفی بگذارند. مردان هم در این میان ایمن نیستند و رژیم های کم چرب سطح تستوسترون را در آنها کاهش می دهد.

افسردگی: آیا می دانستید که 60 درصد مغز شما را چربی ها تشکیل داده اند و لایه چرب در مغز شما بر خلق و خوی شما تاثیر می گذارد؟ رژیم های کم چرب باعث کاهش سطح چربی مغز شده و در نتیجه افزایش خطر ابتلا به افسردگی را به همراه دارند. علاوه بر این، کمبود اسیدهای چرب امگا 3 منجر به ابتلا به بیش فعالی، اختلال دو قطبی و اسکیزوفرنی می شود. البته در اینجا منظور چربی های مفید است چرا که مصرف بیش از حد چربی های مضر، خود عامل تشدید افسردگی است.

تضعیف سلامت قلب: سالها اعتقاد بر این بود که مصرف زیاد چربی باعث افزایش خطر ابتلا به بیماری قلبی و سکته مغزی می شود. اما مطالعات اخیر ثابت کرده اند افرادی که از رژیم غذایی مدیترانه ای مبتنی بر چربی های مفید پیروی می کنند، با کاهش ریسک ابتلا به دیابت، بیماری قلبی و چاقی مواجهند.

جذب کم مواد مغذی: چربی ها جذب مواد مغذی را بهبود می بخشند. افزایش مصرف چربیهای مفید به شما اجازه می دهد که مواد مغذی بیشتری مانند ویتامین ای، ویتامین دی، ویتامین آ و ویتامین کا را جذب بدن کنید.

افزایش گرسنگی: رژیم های غذایی کم چربی باعث افزایش گرسنگی می شوند آنهم با افزایش تولید هورمون گرلین که هورمون گرسنگی است.

افزایش وزن: رژیم های کم چرب بهترین گزینه ها برای کاهش وزن نیستند چون مطالعات ثابت کرده کسانی که از این رژیم ها پیروی می کنند، کالری کمتری هم می سوزانند و همین عامل ابتلا به چاقی و اضافه وزن است.

منبع:care2اما


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha