سه‌شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۲
سلامت نیوز : معاون بهره‌برداری شركت آب و فاضلاب استان قم گفت: شبكه توزیع آب قم به طور مداوم و روزانه توسط كارشناسان مركز بهداشت استان پایش می‌شود و به قطعیت میتوان گفت این آب با كیفیت خوبی توزیع شده و مشكلی ندارد.

محمد عندلیب امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: آب شیرین استان از زمانی كه وارد شبكه شده است، در مراحل تصفیه‌خانه و انتقال به شهر قم و همچنین در شبكه توزیع مرتب از سوی آزمایشگاه مركزی شركت آب و فاضلاب استان قم از لحاظ فاكتورهای شیمیایی میكروبیولوژی پایش می‌شود تا مشكلی نداشته باشد.
وی ادامه داد: شبكه توزیع آب قم به طور مداوم و روزانه توسط كارشناسان مركز بهداشت استان پایش می‌شود.
معاون بهره‌برداری شركت آب و فاضلاب استان قم یادآور شد: تا الان هیچگونه گزارشی مبنی بر عدم مطلوبیت كیفی و بهداشتی آب ارائه نشده است و به قطعیت می‌توان گفت این آب با كیفیت خوبی توزیع شده و مشكلی ندارد.
عندلیب در ادامه بیان داشت: حجم آبی كه در حال حاضر وارد تصفیه‌خانه شده است و به شهر قم انتقال داده می‌شود، جوابگوی نیاز مردم شهر است.
معاون بهره‌برداری شركت آب و فاضلاب استان قم خاطرنشان كرد: با افزایش گرما در فصل تابستان و زمانی كه مصرف آب افزایش پیدا كند، ممكن است از آب برخی چاه‌ها نیز استفاده كنیم.
وی گفت: آزمایشگاه مركزی و سیستم آب‌رسانی برنامه‌ای را از قبل پیش‌بینی كرده است كه از چاه‌هایی استفاده شود كه بر كیفیت آب تاثیر نامطلوب نداشته باشد.
عندلیب خاطرنشان كرد: تغییر كیفیت در حد اندك قابل پیش‌بینی است‌ اما به گونه‌ای كه مشكل اساسی پیش بیاید، نخواهد بود.
معاون بهره‌برداری شركت آب و فاضلاب استان قم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینكه در حال حاضر نوع توزیع آب شبكه تغییر كرده است، اذعان كرد: در گذشته توزیع آب از طریق پمپاژ و نقاط مختلف شهر صورت می‌گرفت و مخازن به نوعی دیگر آب را توزیع می‌كردند.
وی بیان داشت: در حال حاضر یك تغییر كلی در نحوه توزیع آب صورت گرفته است و این می‌تواند در برخی نقاط مشكلاتی از جمله كاهش فشار آب را به همراه داشته باشد و در بعضی از نقاط نیز كیفیت آب به خاطر جابه‌جایی تغییر پیدا كند.
عندلیب یادآور شد: زمان نسبتا زیادی طول می‌كشد كه این وضعیت به حالت پایدار برسد و حدس ما بر این است كه حدود یك ماه به طول بیانجامد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha