یك متخصص تغذیه گفت: هلو برای مبتلایان به بیماری‌های كلیوی و رماتیسم مفید است اما افراد مبتلا به دیابت نیز باید از مصرف آن پرهیز كنند.

سلامت نیوز : یك متخصص تغذیه گفت: هلو برای مبتلایان به بیماری‌های كلیوی و رماتیسم مفید است اما افراد مبتلا به دیابت نیز باید از مصرف آن پرهیز كنند.

مرتضی صفوی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: هلو میوه‌ای است كه هضم آن بسیار آسان است و سرشار از ویتامین‌های گروه B ، A و C است.

وی گفت: هلو تقویت‌ كننده بدن است و به دلیل داشتن آب فراوان، برای رفع تشنگی و كم آبی بدن نیز مفید است. هلو و برگه خیس شده آن ملین بوده و برای رفع یبوست بسیار مفید است.

این متخصص تغذیه با بیان اینكه هلو در رفع بوی بد دهان تأثیر بسیار دارد، اضافه كرد: این میوه ادرارآور و قلیایی‌كننده خون است بنابراین می‌تواند برای افراد مبتلا به بیماری‌های كلیوی و رماتیسم مفید باشد.

صفوی با بیان اینكه مصرف هلو، نفخ ایجاد نمی‌كند، ادامه داد: این میوه زود هضم است و به سرعت از معده و روده‌ها عبور می‌كند و هلوی خام اشتها آور است.

وی بیان داشت: كسانی كه مشكلات گوارشی دارند، نباید هلو را با پوست مصرف كنند همچنین افراد مبتلا به دیابت باید از مصرف هلو پرهیز كنند.

این متخصص تغذیه افزود: لكه‌های قهوه‌ای موجود در هلو نشان‌دهنده خراب شدن و از دست دادن ویتامین‌های موجود در آن است؛ به همین دلیل باید هلوی سالم و خوشرنگ مصرف كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha