سه‌شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۸
کد خبر: 27583

چاقی یكی از شایع ترین علت بیماری های غدد در كودكان است كه كم كاری تیروئید،‌ كوتاهی قد، دیابت و بلوغ زودرس یا دیررس را شامل می شود.

سلامت نیوز :چاقی یكی از شایع ترین علت بیماری های غدد در كودكان است كه كم كاری تیروئید،‌ كوتاهی قد، دیابت و بلوغ زودرس یا دیررس را شامل می شود.

دكتر حسین مروج عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی شیرازضمن بیان این مطلب اظهار داشت: اختلالات تغذیه ای ناشی از عدم آگاهی والدین و همچنین اعتقادات نادرست آنها نسبت به تغذیه كودكان، از دلایل اصلی چاقی در كودكان است.

وی افزود: مصرف مواد غذایی بی ارزش در سنین كودكی،‌ مصرف فست فودها به میزان زیاد، عدم تحرك بچه ها و روی آوردن آنها به بازیهای كامپیوتری یا تماشای تلویزیون به جای بازی های همراه با تحرك بدنی، زمینه چاقی را در كودكان فراهم می كند.

به گفته دكتر مروج، احتمال ابتلا به عوارض چاقی از جمله افزایش فشارخون، چربی، قند و دچار شدن به بیماری های قلبی در كودكان بیش تر از بزرگسالان است و چاقی كودكان می تواند مشكلاتی را برای سلامتی آنها بوجود آورد كه متاسفانه والدین خطر این مسئله را درك  نمی كنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی شیراز بیان كرد: در حال حاضر كودكان در بدو تولد در زمینه كم كاری تیروئید غربالگری می شوند كه در صورت تشخیص زودهنگام این مشكل و پی گیری مناسب آن،‌ مبتلایان به این بیماری با مصرف روزانه دارو مانند سایر افراد جامعه زندگی می كنند.

وی تصریح كرد: درصورتی كه درمان این كودكان به موقع و به طور صحیح انجام نشود بیمار دچار عقب افتادگی ذهنی می شود. /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha