پرداخت مطالبات بیمارستان‌ها و مراكز درمانی طرف قرارداد اولین اقدام مدیرعامل فعلی پس از انتصاب بود و پرداخت 2500 میلیارد ریال از مطالبات مراكز درمانی طی فروردین و اردیبهشت سال‌جاری آخرین اقدام صورت گرفته در این رابطه است كه به مدیریت درمان تأمین‌اجتماعی استان‌های سراسر كشور ابلاغ شده است.

سلامت نیوز : عطف به انتشار خبری درخصوص مطالبات مراكز درمانی طرف قرارداد با تأمین‌اجتماعی به نقل از وزیربهداشت در بعضی از رسانه‌های خبری، صندوق تأمین‌اجتماعی جوابیه‌ای را به رسانه‌ها ارسال كرده است.
 متن جوابیه به این شرح می‌باشد:
«پرداخت به موقع مطالبات مراكز درمانی طرف قرارداد با تأمین‌اجتماعی از اولویت‌های اصلی این صندوق محسوب می‌شود و مدیرعامل صندوق تأمین‌اجتماعی نیز در این رابطه اقدامات مؤثری انجام داده است.
پرداخت مطالبات بیمارستان‌ها و مراكز درمانی طرف قرارداد اولین اقدام مدیرعامل فعلی پس از انتصاب بود و پرداخت 2500 میلیارد ریال از مطالبات مراكز درمانی طی فروردین و اردیبهشت سال‌جاری آخرین اقدام صورت گرفته در این رابطه است كه به مدیریت درمان تأمین‌اجتماعی استان‌های سراسر كشور ابلاغ شده است.
پرداخت مطالبات بیمارستان‌ها و مراكز درمانی طرف قرارداد با تأمین‌اجتماعی از طریق سازوكار قانونی خاصی انجام می‌شود كه مسئولین محترم وزارت بهداشت در ارائه گزارش‌ها و اظهارنظرات خود باید به آن توجه نمایند.
سازمان تأمین‌اجتماعی براساس قانون پس از دریافت اسناد پزشكی مربوط به مطالبات مراكز درمانی طرف قرارداد، برای بررسی و پرداخت این مطالبات 3 ماه مهلت دارد، بنابراین بیمارستان‌ها و مراكز درمانی در زمان اعلام بدهی تأمین‌اجتماعی نباید اسناد درحال بررسی و همچنین اسنادی كه مهلت قانونی تأمین‌اجتماعی برای پرداخت آنها سپری نشده است را به عنوان بدهی تأمین‌اجتماعی تلقی نمایند.
درحال‌حاضر با اقدامات انجام شده از سوی كادر مدیریت تأمین‌اجتماعی و تلاش و كوشش تمامی همكاران تأمین‌اجتماعی در سراسر كشور مطالبات مراكز درمانی طرف قرارداد با تأخیر 4 الی 5 ماه پرداخت می‌شود، درحالی كه در اردیبهشت سال گذشته پرداخت مطالبات مراكز درمانی با تأخیر 9 ماهه مواجه بود.
شایان ذكر است با برنامه‌ریزی انجام شده و اقدامات گسترده‌ای كه برای تأمین منابع مالی موردنیاز صورت گرفته تأخیر فعلی نیز در آینده نزدیك برطرف می‌شود و تأمین‌اجتماعی مطالبات مراكز درمانی را در مهلت قانونی مقرر پرداخت می‌كند.
لازم به ذكر است مطالبه دانشگاه علوم پزشكی تهران كه در مصاحبه وزیر محترم بهداشت 80 میلیارد تومان ذكر شده است، تكذیب می‌شود و طی روزهای گذشته 440 میلیارد ریال از سوی سازمان تأمین‌اجتماعی به منظور پرداخت به مراكز طرف قرارداد در تهران به حساب اداره كل درمان استان تهران واریز شده است.
با وجود اقدامات گسترده صورت گرفته از سوی صندوق تأمین‌اجتماعی گویا مسئولین محترم وزارت بهداشت اصرار دارند كه همه مشكلات و كاستی‌های این وزارتخانه را بر دوش سازمان تأمین‌اجتماعی بیندازند درحالی كه عدم پرداخت كارانه پرستاران، پزشكان و پرسنل و سایر هزینه‌های بیمارستان‌ها از قبیل آب و برق و گاز موضوعی نیست كه از طریق پرداخت بدهی تأمین‌اجتماعی قابل انجام باشد.
درحال‌حاضر مدیرعامل صندوق تأمین‌اجتماعی ماهیانه از دو استان كشور بازدید می‌كند و در جریان كامل مشكلات و كاستی‌های حوزه سلامت قرار می‌گیرد، متأسفانه وزارت بهداشت كارانه پرستاران و پزشكان و پرسنل را در برخی از استان‌ها در طول یكسال گذشته پرداخت نكرده است، درحالیكه مطالبات مراكز طرف قرارداد با تأخیر 4 الی 5 ماه پرداخت می‌شود، كه قانون‌گذار نیز مهلت 3ماهه برای پرداخت تعیین كرده است، بنابراین ارتباط دادن مشكلات و كاستی‌های بیمارستان‌ها به بدهی یك الی 2 ماهه تأمین‌اجتماعی باتوجه به فرجه قانونی، نوعی فرافكنی و گریز از پاسخگویی مناسب به مردم است.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha