سلامت نیوز : رئیس جمعیت هلال احمر استان تهران با بیان اینکه گسلهای فعال زیر پایتخت با کسی شوخی ندارند و نمی توان ادعا کرد زلزله بزرگ تهران رخ نمی دهد گفت: برای اینکه در زمان وقوع زلزله بتوانیم امداد رسانی کنیم باید سه میلیون تهرانی پایتخت را ترک کنند.

احمد صادقی با بیان اینکه تنها راه پیشگیری از تلفات در حوادث و بلایا آموزش همگانی است به مهر گفت: بر اساس تفاهم نامه ای که با آموزش و پرورش شهر تهران منعقد شده از یک میلیون و ۱۰۰ هزار دانش آموز تهرانی بیش از ۵۰۰ هزار دانش آموز تحت آموزشهای امداد و نجات قرار می گیرند که در مقاطع دبستان و راهنمایی و دبیرستان هستند.

وی افزود: آموزشهای امداد و کمکهای اولیه این دانش آموزان تا پایان بهمن ماه سال جاری به اتمام می رسد که این آموزشها در شهرستانهای شهر تهران هم عملی خواهد شد.

رئیس جمعیت هلال احمر استان تهران در مورد اخبار منتشر شده در رسانه ها مبنی بر وقوع زلزله در تهران گفت: زلزله تهرانی شوخی نیست و شهروندان مطمئن باشند که گسلهای فعال زیر شهر تهران روزی زلزله مهیبی به همراه خواهند داشت و کسی نمی تواند منکر زلزله پایتخت باشد.

صادقی اظهار داشت: در زمان وقوع زلزله در تهران امداد زمینی امکان پذیر نیست ولی اینکه گفته می شود امداد هوایی در زلزله تهران تنها راهکار است آن هم غلط است چون ساختمانهای بلند مانع از فرود بالگردها شده و خود ساختمانها هم بر اثر زلزله آسیب پذیر هستند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا ارتباط میان هلال احمر و اعضای مدیریت بحران در هنگام بلایا هدفمند و برنامه ریزی شده است گفت: تا زمانی که تهران سبک نشود این ارتباطات هم دردی را دوا نمی کند و باید سه میلیون تهرانی پایتخت را ترک کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha