یک کارشناس هواشناسی با اشاره تداوم روند گرما در کشور تا اواسط هفته آینده گفت: قم با 46 درجه گرمترین مرکز استان کشور بوده است.

تداوم روند افزایش دما در کشور/ قم و اهواز گرمترین شهرهای ایران

سلامت نیوز:یک کارشناس هواشناسی با اشاره تداوم روند گرما در کشور تا اواسط هفته آینده گفت: قم با 46 درجه گرمترین مرکز استان کشور بوده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا،امیر حسین نقشینه  درباره آخرین وضعیت آب و هوا در کشور گفت: الگوی گرم تابستانی تا اواسط هفته آینده روز دوشنبه در کشور وجود خواهد داشت.

وی ادامه داد: در سواحل شمالی کشور بارش‌هایی به صورت پراکنده گزارش شده است. همچنین در جنوب استان سیستان و بلوچستان، استان هرمزگان و جنوب و شرق استان فارس رشد ابرهای همرفتی پیش‌بینی می‌شود. در اوایل شب و ساعات عصرگاهی ابرهای همرفتی در این مناطق شکل می‌گیرد که باعث ایجاد رگبار و رعد و برق موقتی و وزش باد شدید می‌شود.

این کارشناس هواشناسی خاطرنشان کرد: در سایر نقاط کشور آسمانی صاف و آفتابی خواهند داشت و تداوم هوای گرم تابستانی تا اواسط هفته آینده برای تمام نقاط کشور پیش‌بینی می‌شود.

نقشینه با اشاره به گرمترین مراکز استان در روز گذشته گفت: بیشینه دما در مهرآباد برای امروز و همچنین دو روز آینده 41 درجه سانتگیراد و کمینه دمای آن 32 درجه گزارش شده است. قم روز گذشته با دمای 46 درجه گرمترین مرکز استان کشور بوده و همچنین گرد و غبار را نیز برای این منطقه در ساعات شبانگاهی پیش‌بینی می‌کنیم. بعد از قم، اهواز با 43 درجه دومین مرکز استان گرم کشور است همچنین اردبیل با کمینه دمای 11 خنک‌ترین مرکز استان کشور است.

وی با بیان اینکه دمای قم تا روز شنبه 46 درجه خواهد بود، ادامه داد: در روزهای آینده دمای هوای اهواز به 50 درجه نیز خواهد رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha