چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۴
کد خبر: 27593
سلامت نیوز : هرچند روند پیری اجتناب‌ناپذیر است اما هرگز نمی‌توان گفت كه راهی برای به تعویق انداختن و یا كاهش پیامدهای پیری بر روی بدن و ظاهر وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، در این مقاله 5 راهكار ساده توصیه شده كه به شما امكان می‌دهد روند پیری را به تاخیر بیندازید، جوانتر به نظر برسید و جوانی را بیشتر احساس كنید.

در این مقاله كه در سایت اینترنتی هربال رمدیز منتشر شده آمده است: اولین راهكار مهم و تاثیرگذار مراقبت از پوست است. وقتی سن افزایش می‌یابد،‌ اولین نشانه بارز آن تظاهر چین و چروكهای روی پوست است.

با بالا رفتن سن و استفاده از رژیم‌های زیبایی ناصحیح، پوست خشك‌تر و سفت‌تر شده و در نتیجه چروكیده می‌شود. یكی از نشانه‌های قابل توجه پیری خطوط قابل مشاهده در اطراف چشم است. این خطوط می‌توانند یكی از مهمترین پیامدهای آسیب ناشی از تشعشعات خورشیدی باشند. بنابراین با 3 اقدام معمول می‌توان تا حد زیادی از تعداد چروك‌های دور چشم كم كرد كه این سه اقدام شامل شست‌وشو و تمیز كردن، مرطوب نگه داشتن پوست و در آخر هم استفاده از مقادیر مناسب كرم‌های ضدآفتاب است.  استفاده از روغن زیتون هم می‌تواند تاثیر شگفت‌انگیزی در برطرف كردن چین و چروك‌ها داشته باشد.

توصیه دوم برای جوان ماندن این است كه وزن خود را كنترل و ورزش كنید. كارشناسان بهداشت عمومی می‌گویند برای مقابله با افزایش وزن ناشی از بالا رفتن سن باید هر فردی حداقل 30 دقیقه در روز فعالیت‌های متعادل ورزشی و تحرك بدنی را انجام دهد. این تمرینات می‌تواند در هر زمینه ورزشی مثل یوگا، ایروبیك، شنا و یا دوچرخه‌سواری باشد.

دكتر لینا موگره كارشناس ورزشی دراین‌باره می‌گوید: وقتی شما سن 30 سالگی را رد می‌كنید، انجام یك تركیب مناسب از تمرینات ورزشی مختلف حائز اهمیت است. اگر احساس می‌كنید كه شكمتان در حال بزرگ شدن و عضلات سینه‌هایتان در حال شل شدن است احتمالا به این خاطر است كه وزنه بلند نمی‌كنید. كلید بهره‌مند شدن از مزایای ورزش، انجام مداوم و منظم تمرینات است، بنابراین ورزشی را انتخاب كنید كه از آن لذت می‌برید. همچنین فراموش نكنید كه تمرینات و نرمش‌های چهره نیز برای محكم و سالم نگه داشتن عضلات صورت مفید و ضروری است.

توصیه سوم دنبال كردن یك رژیم غذایی بر اساس سبزیجات و گیاه خواری است. بدین معنی كه در رژیم غذایی شما حتما باید تركیبی از سبزیجات سبزرنگ، میوه‌ها، دانه‌ها و غلات سبوس‌دار وجود داشته باشد. باید غذاها و سبزی‌هایی را انتخاب كنید كه به اصطلاح نمایشی از رنگ‌های رنگین‌ كمان باشند، یعنی تركیبی از اسفناج، ذرت، گوجه ‌فرنگی، فلفل دلمه‌ای، توت‌فرنگی، تمشك آبی و انگورها كه از تمام رنگ‌های میوه‌ها و سبزی‌ها گزینش شده باشند.

همیشه به خاطر داشته باشید كه بشقاب غذای شما باید 75 درصد حاوی مواد غذایی گیاهی و باقی‌مانده آن شامل منابع غذایی كم ‌چرب پروتئینی مثل تخم‌مرغ، ماهی و یا گوشت باشد. این رژیم غذایی به شما امكان می‌دهد كه با شیاطین دوران پیری مثل پوكی استخوان، دیابت و بیماری‌های قلبی مبارزه كنید.

توصیه چهارم این است كه روی مصرف كلسیم به مقدار مناسب تاكید داشته باشید.

به گفته متخصصان بهداشت و سلامت، مصرف كلسیم و همچنین ویتامین‌D به پیشگیری از پوكی استخوان كه عامل اصلی شكستگی‌های استخوانی در زنان است،‌ كمك می‌كند. به ویژه اگر شما سن 50 سالگی را رد كرده‌اید مصرف دوز روزانه 1200 میلی‌گرم كلسیم ضروری است.

منابع غنی از كلسیم شامل فرآورده‌های لبنی كم‌ چرب، شیرسویای غنی شده با كلسیم، آب پرتقال و ماهی‌هایی مثل ماهی آزاد و ساردین هستند. اگر نیاز به مصرف مكمل‌های كلسیم دارید حتما در مورد مقدار و نحوه مصرف آن با پزشك مشورت كنید.

آخرین توصیه كه البته بسیار حائز اهمیت است داشتن خواب كافی است. پزشكان توصیه می‌كنند كه خواب برای عملكرد مناسب و سالم بدن ما یك فاكتور حیاتی است. در حالی كه برخی از ما ممكن است در طول شب به سختی 5 تا 6 ساعت بخوابیم و برخی دیگر 9 تا 10 ساعت خواب شبانه داشته باشد، اما متخصصان تاكید دارند كه متوسط خوابی كه هر فردی برای سالم ماندن نیاز دارد 7 تا 8 ساعت است.

توصیه می‌شود كه در طول روز نیز چرت‌های كوتاه 10 تا 15 دقیقه‌ای می‌تواند برای استراحت و ایجاد حس سرحالی و انرژی كافی در شما مفید باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha