دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت شروع دهه اقدام برای ایمنی جاده ها، 11 می 2011 – 2020 برابر با 21 اردیبهشت 1390 – 1399 ضمن اعلام این واقعیت تلخ که سالانه 1 میلیون و 300 هزار نفر در جهان به دلیل تصادفات جاده ای جان خود را از دست می دهند گفت اجرای جهانی برنامه اقدام برای ایمنی جاده ها می تواند میلیون ها انسان را از مرگ نجات دهد.

سلامت نیوز : دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت شروع دهه اقدام برای ایمنی  جاده ها، 11 می 2011 – 2020 برابر با 21 اردیبهشت 1390 – 1399 ضمن اعلام این واقعیت تلخ که سالانه 1 میلیون و 300 هزار نفر در جهان به دلیل تصادفات جاده ای جان خود را از دست می دهند گفت اجرای جهانی برنامه اقدام برای ایمنی جاده ها می تواند میلیون ها انسان را از مرگ نجات دهد.

 در پیام بانی کی مون آمده است معرفی و شروع دهه اقدام برای ایمنی جاده ها می تواند به تمامی کشور ها کمک نماید تا در مسیر ایمن آینده به پیش روند.

 ایشان می گوید رانندگی غلط، جاده های نا ایمن و سایر مخاطرات، زندگی ها را در مدت چند ثانیه به خطر می اندازد. این دهه می تواند جلوی  روند از بین رفتن غیر ضروری زندگی ها را بگیرد.

بان کی مون از تمامی کشور های عضو سازمان ملل متحد، سازمان های بین المللی، سازمان های جامعه مدنی، مدیران تجاری و مدنی، همچنین مردم در همه جا خواست  تضمین نمایند این دهه باعث پیشرفت واقعی شود.

وی گفت برنامه جهانی اقدام برای ایمنی جاده ها نقشه دسته جمعی برای همگی ما است که تمامی موارد حساس جهت اقدام یعنی از تقویت جاده ها و خودرو ها گرفته تا بهبود رفتار رانندگی راننده های خودروها و موتور سیکلت ها،  همچنین عابران پیاده را شامل می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha