سلامت نیوز : وزیر بهداشت از راه‌اندازی دوره‌های كارشناسی ارشد و ام.پی.اچ ایمنی جاده‌ای خبر داد و گفت: در حال حاضر در 38 دانشگاه تكنسین، ام.پی.اچ، تی.اچ.دی و كارشناس ارشد فوریت‌های پزشكی تربیت می‌شود.

به گزارش ایسنا، دكتر مرضیه وحید دستجردی در نشست حوادث ترافیكی و ایمنی جاده‌ای كه امروز 20 اردیبهشت ماه در وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: در حال حاضر 90 درصد از راه‌های بزرگ كشور و 52 درصد از راه‌های روستایی تحت پوشش اورژانس است. علاوه بر آن از سال گذشته امداد هوایی را نیز آغاز كرده‌ایم و یك فروند بالگرد در سایت آمل مستقر كرده‌ایم.

وی گفت: ‌در سال جاری قصد داریم سه بالگرد دیگر نیز در سایر نقاط حادثه‌خیز مستقر كنیم چرا كه تا پایان برنامه پنجم توسعه حدود 42 بالگرد باید در زمینه توسعه امداد و اورژانس هوایی فعالیت كنند.

وزیر بهداشت با اشاره به امداد ریلی اظهار كرد:‌ در سال جاری تلاش می‌كنیم در این زمینه نیز فعالیت كنیم.

وحید دستجردی با اشاره به خسارات ناشی از مرگ و میر جاده‌ای گفت: برای هر فرد فوت شده در تصادفات 200 میلیون تومان و برای هر مصدوم 300 میلیون تومان هزینه می‌شود كه سالانه بالغ بر 18 هزار میلیارد تومان می‌شود.

وی با بیان این ‌كه برای كاهش میزان مرگ و میر ناشی از تصادفات جاده‌ای نیاز به عزم و تلاش جدی داریم، اظهار كرد: ‌در حال حاضر حدود 17 میلیون وسیله نقلیه در كشور وجود دارد این در حالی است كه در كشوری مانند مصر این میزان چهار میلیون است؛ بنابراین باید به این مساله بیندیشیم كه به چه مقدار وسیله نقلیه در كشور نیاز داریم.

وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به مصدومان حوادث ترافیكی اظهار كرد: در سال 87 بیش از 700 هزار مصدوم حوادث ترافیكی داشتیم كه بسیاری از آن‌ها بستری شدند و بیش از 60 درصد از این تعداد تخت‌های ویژه آی.سی.یو را اشغال كردند و این مساله بار بزرگی بر سلامت كشور تحمیل می‌كند.

وحید دستجردی در ادامه اظهار كرد: ‌در هر یك از سازمان‌های فعال در زمینه حوادث ترافیكی و ایمنی جاده‌ای باید كمیته خاصی به منظور پیگیری اقدامات انجام شده در این زمینه تشكیل شود. علاوه بر آن امیدواریم با حمایت‌ دولت پس از دوره تثبیت حوادث ترافیكی و جاده‌ای شاهد نزول این آمار باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha