چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۲
کد خبر: 27598
سلامت نیوز : تب یک عامل دفاعی در بدن برای مقابله و درمان بیماری هاست و تنها زمانی که آزاردهنده باشد برای مداوای آن باید اقدام کرد.

به گزارش ایسنا ، یک گزارش جدید از جامعه اکادمی پدیاتریک امریکاAAP نشان داد: تب به دلیل واکنش بدن به بیماری بروز می کند که موجب افزایش دمای بدن می شود از این رو سعی در کاهش درجه تب ممکن است به طولانی تر شدن بیماری منجر شود.والدین تنها باید در شرایطی به درمان تب فرزندان خود بپردازند که این تب موجب ناراحتی آنها شود.

پروفسور جانیس سالیوان از مرکز پزشکی دانشگاه لوئیز ویل در کنتاکی در این خصوص گفت: تب یکی از دلایل شایعی است که موجب مراجعه والدین به پزشکان می شود. والدین در این باره بسیار نگرانند و فرضیات مختلفی در خصوص اتفاقات بد ناشی از تب در افکار عمومی وجود دارد.

گاهی اوقات والدین فکر می کنند اگر تب را درمان کنند کودکانشان زودتر بهبود میابند در حالی که مطالعات نشان می دهد تب نشانه ای از بیماری است و راهی است که بدن برای بهبود بیماری طی می کند.

تب یکی از عواملی است که موجب می‌شود گلبول‌های سفید خون فعال تر شوند و در نتیجه درمان بیماری را تسریع بخشند.

بر پایه این گزارش محققان متذکر شدند در صورتی که تب کودکان را ناراحت نکرده و موجب بروز شرایط بد جسمانی نشود باید از درمان آن پرهیز کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha