دانشمندانی كه به دنبال كشف سرنخ‌ و كلید اصلی افزایش طول عمر در انسان هستند دریافته‌اند كه ژن‌ها، رژیم غذایی و التهاب‌های جسمی می‌توانند برخی از سرنخ‌ها برای افزایش طول عمر انسان باشند.

دانشمندان به اسرار افزایش طول عمر انسان پی ‌بردند

مطالعات اخیر نشان داده است موش‌هایی كه دمای بدن آنها از حد معمول دمای بدن این جانور كاهش پیدا می‌كند، بیشتر عمر می‌كنند.

همچنین دانشمندان هم اكنون در حال بررسی و مطالعه بر روی فاكتورهای مهمی از قبیل آسیب به سلول‌ها و بافت‌های از جانب مواد شیمیای بیش فعال موسوم به رادیكال‌های آزاد، التهاب‌های مزمن، محدودیت در تعداد دفعات تقسیمات سلول‌های بدن و یا كند شدن این فرایند و تخریب بافت‌ها در اثر مصرف قند در طول دوران زندگی هستند.

دكتر رابرت باتلر، رئیس و مدیر اجرایی مركز بین‌المللی طول عمر دراین زمینه خاطر نشان كرد: تمام این فاكتورها در این لحظه فقط در حد تئوری بررسی شده‌اند هرچند كه برخی از علوم از هر یك از این تئوری‌ها حمایت می‌كنند.

علاوه بر این دانشمندان دریافته‌اند كه می‌توانند با محدود كردن مقدار مصرف مواد غذایی در حیوانات طول عمر آنها را افزایش دهند.

در این پژوهش ها مشخص شد كه كاهش 30 درصدی مصرف كالری در موش‌ها و موش‌های صحرایی طول عمر این جانوران را تا یك سوم افزایش می دهد.

به علاوه این دانشمندان دریافته‌اند كه دست‌كاری كردن برخی از ژن‌ها در حیوانات آزمایشگاهی نیز طول عمر این جانوران را افزایش داده است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha