سلامت نیوز : وزیر بهداشت گفت: با وجود آن كه ضریب اشغال تخت‌های مركز طبی كودكان نزدیك به صد درصد است تاكنون از این مركز درمانی شكایتی به دست ما نرسیده است.

به گزارش ایسنا، دكتر مرضیه وحید دستجردی در مراسم افتتاح بخش جراحی قلب كودكان در مركز طبی اطفال افزود: سامانه رسیدگی به شكایات مردمی را در وزارت بهداشت راه‌اندازی كرده‌ایم و مردم می‌توانند از نقاط مختلف كشور طی 24 ساعت به این سامانه وصل شوند تا نظرات خود را به ما انتقال دهند من نیز به طور هفتگی این شكایات را بررسی می‌كنم.

وی افزود: با توجه به آن كه دسترسی مردم تهران به سامانه طرح شكایات راحت‌تر است بیشتر شكایات مردم مطرح شده درباره بیمارستانهای تهران است.

وزیر بهداشت در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار كرد: مركز طبی اطفال به عنوان بزرگترین مركز تخصصی و فوق تخصصی كودكان در كشور فعالیت‌های درخشانی را انجام داده‌اند. در واقع رشته اطفال در كشور ما توسعه بسیاری پیدا كرده است و این رشته در مركز طبی كودكان توسعه زیادی پیدا كرده است به گونه‌ای كه بیماران صعب العلاج برای تشخیص و درمان به این مركز درمانی اعزام می‌شوند. من نیز بارها در سفرهای استانی در مواجهه با كودكان صعب العلاج آنان را به مركز طبی كودكان ارجاع داده‌ام و به همین منظور با رییس این مركز دكتر علی ربانی تماس گرفتم.

وحید دستجردی تاكید كرد: مركز طبی اطفال بار بزرگی را در زمینه درمان بیماریهای كودكان از دوش ما برداشته است.

وزیر بهداشت با بیان اینكه نوعی لطافت روح و رقت احساس در بین متخصصان رشته اطفال وجود دارد، اظهار كرد: مرحوم دكتر سیادتی نه تنها نمونه علم بلكه اسوه اخلاق بود. در واقع اخلاق پزشكی و توجه به وضعیت بیماران را در رشته اطفال شاهد هستیم.

وحید دستجردی در ادامه اظهار كرد: برای مراكزی كه بهتر به مردم خدمات رسانی می‌كنند تلاش بیشتری در زمینه تامین نیازهای آنان می‌كنیم. به عنوان نمونه با توجه به تحقق قانون بهره‌بری و جذب 23 هزار پرستار تلاش می‌كنیم سهمیه خوبی را در زمینه پرستار به دانشگاه علوم پزشكی تهران اختصاص دهیم و از

دكترمحمدباقر لاریجانی رییس دانشگاه علوم پزشكی تهران می‌خواهیم كه بیشترین تعداد پرستار را به مركز طبی كودكان اختصاص دهند.

وی افزود: تمام تلاش خود را برای تامین اعتبار برای این بیمارستان به عمل می‌آوریم و كوشش می‌كنیم سرانه درمانی را افزایش دهیم.

وحید دستجردی در ادامه اظهار كرد: بسیاری از نامه‌هایی كه از نقاط مختلف كشور به دست من می‌رسد حاوی تشكر از تلاشهای گروه‌های پزشكی است. البته مردم ایران شایسته خدمتگزاری هستند و از خدمتگزاران خود به ویژه در بخش‌های دولتی تقدیر می‌كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ناشناس ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
    2 0
    سلام.ماگروهی از کارمندان علوم ‍‍پزشکی زابل هستیم که از پانسیون استفاده میکنیم و امسال از حقوقمان ماهی ۳۰۰هزار تومن بابت حق مسکن سالهای قبل کسر میشود درحالی که ماامکانات مناسب ومورد نیازمان را نداشتیم و روزهای متوالی در زمستان بدون آب و برق داشتیم که به علت اتصالات سیم کشی قدیمی برق بود.که اگر میدانستیم در قبال آن حق مسکن کسر میشود مطمینا از پانسیون استفاده نمیکردیم در حالی که اجاره یک سوییت آپارتمان با بهترین امکانات حدود ۳۰۰-۳۵۰ هزار تومن است. در حال حاضر نیز جهت اجاره یک واحد آپارتمان برای پانسیون ما اقدام نمیشود و به علت تعطیلی دانشگاه ها از خوابگاه های دانشجویی با دادن ۲-۳ اتاق به حدود ۲۰ نفر از کارمندان به عنوان پانسیون استفاده میشود.خواهشمند هستیم به این مشکلات ما رسیدگی کنید
  • اصفهان ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    0 0
    باسلام.باطلاع میرساند ما تعدادی از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هستیم که رده استخدامی خاصی تحت عنون قرارداد تبصره ۳ بند ۲ را داریم و همگی از تحصیلات لیسانس به بالا برخوردار هستیم.باتوجه به داشتن تخصص همه این پرسنل دانشگاه نیازمند این کارکنان می باشد اما متاسفانه علیرغم اینکه همگی از سوابق نسبتا بالایی برخورداریم دانشگاه به بهانه کسری بودجه از تبدیل وضعیت اینجانبان خودداری میکند.درضمن میزان حقوق دریافتی ما بسیار کم است و تقریبا 50 درصد کارکنان رسمی می باشد.با توجه به اینکه گفته می شود این نوع قرارداد در چارت منابع انسانی وزارت بهداشت تعریف نشده است نسبت به تبدیل وضعیت اینجانبان اقدام فرمایید.باتشکر
  • ریتا عمادی اله یاری ۰۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۱
    5 0
    باسلام من بعنوان متخصص زنان که در تنکابن (از تهران اینجا آمده تا طبق نظر شما در منطقه محرومتر بتوانم خدمت کنم) از سال گذشته مطب تاسیس کرده این حق را برای خود قایلم که از امکانات بیمارستان دولتی برای زایمانهای طبیعی بیمارانم استفاده کنم اگر هنوز این امکان را فراهم نکرده اید چطور میتوانید خود را دراین طرح موفق بدانید در حالیکه تعداد زیادی از متخصصین در بخش خصوصی مشغول کارند وپزشکان مشغول بکار در بخش دولتی اجازه کار را به ما در بخش دولتی نمیدهند ما چه کنیم؟
  • مجید ذبیحی ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    0 0
    ضمن عرض سلام و خسته نباشید خدمت جناب اقای دکتر هاشمی وقتی که تو جامعه ما جون انسانها مهم نیست به خصوص که اگه اون شخص یک دربه در معتاد باشه دیگه این همه صحبت از طرح تحول سلامت و این همه بزرگ نمایی ها چه فایده ایی داره اگه دوست داشتید پای دردودلم بنشینید اون موقع براتون دردودل میکنم باتشکر
  • ARMAN.J ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
    0 0
    باعرض سلام من واسه خودم متاسفم من امروز رفتم بیمارستان محل سکونت و از متحصص مربوطه وقت گرفتم با چکاب من واسه من آزمایش نوشتن من هم آزمایش مربوطه رو با هزینه حدودی صدتومن با دفترچه گرفتم بعد از ظهرم به مطب دکتر مربوطه مراجعه کردم منیش ایشون به من گفتن شما به خاطر اینکه بیمارستان ویزیت شده آید باید اینجا واسه دیدن نتیجه آزمایش دوباره هزینه حدود سی هزارتومن واسه دیدن نتیجه آزمایش بپردازی . من هم در جواب گفتم چه کاری من اگه توان پرداخت هزینه مطب داشتم که به بیمارستان مراجعه نمی کردم که هزینه بپردازم ایشون گفتن کاری ندار شما باید برید همون بیمارستان تا شمارو ویزیت کنن منم گفتم ایشون هفته یک بار بیشتر که نمایان بیمارستان بعدا شاید یکی توان پرداخت نداشته باشه بعدا تا وقت ایشون برسه ممکنه کسی که وضعیتش بد باشه به این تایم ایشون نرسه ایشون با کمال خون سردی به من گفتن همین که هست مشکل ما نیست من به خودی خود از ایرانی بودن خودم حجالت میکشم این دوکتر واسه نجات جان ما قسم نخوردن فقط به فکر جیب خودشان واقعا واسه خودم متاسفام