چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۲
کد خبر: 27607
سلامت نیوز : یك متخصص چشم،استفاده از عینك های آفتابی را در كاهش قرمزی چشم بی تاثیر دانست و بیان كرد:این گونه عینك ها می توانند از ورود اشعه ماوراء بنفش و مادون قرمز در چشم جلوگیری كرده و مانع ایجاد بیماری هایی نظیر سرطان و آب مروارید شوند.
دكتر هرمز شمس،متخصص چشم درگفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت:قرمزی چشم ،یعنی متورم شدن مویرگ ها كه عوامل مختلفی از جمله حساسیت،آلودگی هوا، التهابات درون چشمی،بیماری آب سیاه حاد،سوختگی چشم با اسید،استفاده از مواد قلیایی و برخی از سرطان ها مانند سرطان ملتحمه در ایجاد آن موثر هستند كه تشدید هریك از عوامل ذكر شده،در افزایش قرمزی چشم تاثیر دارد.

شمس درخصوص نحوه شستشوی چشم اظهارداشت:شستشوی چشم با چای تازه دم بدون عطر و همچنین شستشوی مژه ها با شامپوی بچه نیز در كاهش قرمزی چشم موثر است.

وی تصریح كرد:استفاده از عینك های آفتابی تاثیری در كاهش قرمزی چشم ندارند؛ولی می توانند از ورود اشعه ماوراء بنفش و اشعه مادون قرمز درچشم جلوگیری كنند و همچنین مانع از ایجاد بیماری هایی نظیر آب مروارید،سرطان های چشم و بیماری ماكولای چشمی(نقطه زرد شبكیه) شوند.

شمس درخصوص رابطه خشكی و قرمزی چشم بیان كرد:خشكی چشم،باعث ایجاد زخم قرنیه شده و زخم قرنیه نیز درنهایت منجر به قرمزی چشم می شود.

وی خاطرنشان كرد:اگر قرمزی چشم در اثر بیماری درون چشمی و یا فشار بالای چشم باشد، در بینایی تاثیرگذار است؛ولی به طوركلی قرمزی چشم در بینایی تاثیری ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha