چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۳
کد خبر: 27609
سلامت نیوز : دبیر علمی هفدهمین کنگره قلب و عروق ایران، تنها عارضه روش تشخیصی MRI قلبی را اشعه این روش دانست و گفت: سعی شده در هنگام استفاده از این روش میزان شدت اشعه در حد پایینی قرار گیرد تا بیمار صدمه‌ای نبیند.
به گزارش مهر، دکتر مهدی پیغمبری در حاشیه هفدهمین کنگره انجمن قلب و عروق ایران در نمایشگاه بین‌المللی تهران گفت: در این کنگره که تا 23 اردیبهشت ادامه خواهد داشت، 42 سخنران حضور دارند که 30 نفر آنها از کشورهای خارجی و 12 نفر از متخصصان داخل کشور هستند. همچنین 237 مقاله داخلی در این کنگره ارائه خواهد شد.

پیغمبری با اشاره به روش تصویربرداری تشخیصی قلب و عروق، افزود: در این کنگره سعی می‌کنیم در خصوص این روش تشخیصی که سی‌تی‌آنژیوگرافی است و می‌تواند جایگزین آنژیوگرافی شود بحث کنیم. این روش بسیار ساده و راحت است همچنین تحمل آن برای بیمار راحت تر خواهد بود.

این متخصص قلب و عروق ادامه داد: با توجه به روشهای تشخیصی بیماریهای قلبی یک روش که جدید‌تر است مربوط به ام‌آر‌آی قلبی است که از این روش تشخیصی در چند سال گذشته استفاده نمی‌شد اما در حال حاضر در خصوص بیماریهای ماهیچه و دریچه قلب مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین در تشخیص بیماریهای عروق کرونر قلب با استفاده از این روش کارهای تحقیقاتی جدی صورت گرفته است.

دبیر علمی هفدهمین کنگره انجمن قلب و عروق ایران درباره عارضه روش تشخیصی MRI قلبی افزود: تنها عارضه این روش اشعه آن است که سعی شده میزان شدت این اشعه در حد پایینی قرار گیرد تا به بیمار صدمه‌ای وارد نکند.

پیغمبری گفت: استفاده از روشهای تشخیصی بیماریهای قلبی دارای تنوع است اما آنچه که باید بیشتر مورد استفاده قرار گیرد تاریخچه صحیح، معاینه با استفاده از ابزار تشخیصی ساده و تست ورزش از بیماران است که با استفاده از این روشها می‌توان بسیاری از بیماریهای قلبی را تشخیص داد.

وی با عنوان این مطلب که روش تشخیصی MRI هنوز تحت پوشش بیمه ها قرار نگرفته است، افزود: از آنجا که هزینه این روش می‌تواند برای بیمار مشکل ایجاد کند بهتر است پزشکان در مواقع ضروری برای بیمار MRI استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha