سلامت نیوز :  رییس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، گفت: استفاده از اختراع محققان كشور با نام سم سمنت cem cement در آینده نزدیك برای درمان پوسیدگی دندان در بخش خصوصی كشور فراگیر و میسر می شود.
 
محمدحسین خوشنویسان در گفت و گو با ایرنا افزود: استفاده از اختراع محققان كشور كه نوعی ماده دندانی موسوم به سم سمنت cem cement برای درمان كم هزینه پوسیدگی دندان است، در آینده نزدیك برای استفاده گسترده بخش خصوصی در سراسر كشور فراگیر و میسر می شود.
وی اظهار داشت: ثبت جهانی این ماده دندانی انجام شده است و استفاده از آن یك سال پیش در مراكز درمانی وزارت بهداشت آغاز شده اما استفاده از آن تاكنون برای بخش خصوصی میسر نبوده است.
خوشنویسان خاطرنشان كرد، برنامه جدید وزارت بهداشت، استفاده فراگیر این ماده در بخش خصوصی است اما دندانپزشكان برای استفاده از این ماده جدید دندانی، نیاز به گذراندن دوره های آموزشی دارند.
رییس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت با اشاره به اینكه اكنون دو هزار دندانپزشك در بخش دولتی گواهینامه استفاده از این ماده دندانی را اخذ كرده اند، ادامه داد: دندانپزشكانی كه دوره های آموزشی را نگذارنند در استفاده از این ماده دندانی با مشكل روبرو خواهند شد.
خوشنویسان اظهار داشت: این ماده برای درمان دندان هایی استفاده می شود كه پوسیدگی آن به عصب رسیده است.
وی گفت: برای استفاده از این ماده دندانی، پالپ -عصب- عفونی شده دندان از قسمت تاج دندان خارج می شود.
رییس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت، خاطرنشان كرد، با استفاده از این ماده جدید دندانی، 20 تا 30 درصد دندان هایی كه در گذشته كشیده می شد، باقی مانده و حفظ می شود.
به گفته خوشنویسان، در این ماده جدید دندانی از مخلوط غنی شده كلسیم استفاده شده و این ماده از لحاظ تركیب به بافت های بدن نزدیك است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha