مدیركل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت از مكاتبات صورت گرفته با داروخانه‌ها برای رعایت شئونات اخلاقی و اسلامی در تبلیغات دارویی خبر داد.

سلامت نیوز : مدیركل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت از مكاتبات صورت گرفته با داروخانه‌ها برای رعایت شئونات اخلاقی و اسلامی در تبلیغات دارویی خبر داد.

دكتر محمدرضا شانه‌ساز در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تبلیغات دارویی در برخی از عطاری‌ها و فروشگاه‌های داروهای گیاهی و از جمله تبلیغات صورت گرفته در مورد داروهای گیاهی محرك جنسی، گفت: برخی از این عطاری‌ها یا فروشگاه‌های داروهای گیاهی مجوز مربوطه را از صنف مربوطه گرفته‌اند و عده‌ای نیز مجوز ندارند و صنف معتقد است كه بیشترین تخلف در مراكزی صورت می‌گیرد كه مجوز صنفی ندارند.

وی تاكید كرد: توصیه، تجویز و وجود دارو و از جمله داروهای محرك جنسی در مراكز تحت عنوان عطاری یا فروشگاه داروهای گیاهی خلاف است. در این زمینه پیگیری‌های لازم انجام شده و قرار است جلسه هماهنگی با دست‌اندركاران این موضوع برای برخورد با متخلفان برگزار شود.

شانه‌ساز تاكید كرد: طبق قانون، در كشور تبلیغات دارو و اطلاع رسانی دارو برای مردم نداریم و اطلاع رسانی صرفا برای صاحبان حرف پزشكی است؛ چرا كه مردم بدون تجویز پزشكی نباید دارو دریافت كنند.

وی افزود: تبلیغات داروها و از جمله داروهای محرك جنسی در داروخانه‌ها نیز به مجوز وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشكی نیاز دارد. در زمینه تبلیغات در داروخانه‌ها مكاتبات سراسری با داروخانه‌ها انجام شده است كه موارد رعایت شئونات اخلاقی و اسلامی رعایت شود. انجمن داروسازان ایران نیز در این زمینه چند مرتبه مكاتبه كرده است و این مساله در داروخانه‌ها در حال ساماندهی است.

مدیركل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت با تاكید بر آن كه رعایت شئونات اسلامی در تبلیغات جزو اركان اصلی وزارت بهداشت، سازمان غذا و دارو و سازمان نظام پزشكی است، افزود: اگر داروخانه‌ای این شئونات را رعایت نكند در ارزشیابی سالیانه آن تاثیرگذار خواهد بود و در نهایت نیز به مراجع قضایی و سازمان نظام پزشكی معرفی می‌شود.

شانه‌ساز در پایان گفت: با سازمان نظام پزشكی نیز هماهنگی‌ لازم برای برخورد با تبلیغات خارج از عرف صورت گرفته است و سازمان نظام پزشكی نیز اعلام آمادگی كرده است كه به تشخیص دانشگاه‌های علوم پزشكی، حتی خارج از نوبت به این گونه تبلیغات رسیدگی كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha