سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 2762

سمینار میان رشته ای "رحم جایگزین" برای بررسی جنبه های مختلف مسئله رحم جایگزین در حوزه های پزشکی، فقهی، حقوقی، فلسفه، اخلاقی، جامعه شناختی و روان شناختی از سوی پژوهشکده ابن سینا برگزار می شود.

 دکتر محمد راسخ -  دبیر علمی سمینار با اعلام این خبر افزود: پژوهشکده فناوریهای نوین علوم پزشکی جهاد دانشگاهی "ابن سینا" به همراه دانشکده حقوق وعلوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی و دانشکده الهیات و فلسفه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران - علوم و تحقیقات این سمینار را برگزار می کند.

راسخ یاد آور شد: در این سمینار همچنین مشکلات افراد درگیر در درمان با روش رحم جایگزین، اصلاح باورها و نگرش های موجود در میان متخصصان و سایر افراد جامعه نسبت به درمان با روش رحم  جایگزین و ارائه راهکار مناسب جهت رفع یا کاهش مشکلات درمان با روش رحم جایگزین و ایجاد بستر مناسب جهت تصویب قوانین و مقررات و ا یجاد رویه های قضایی مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد.

مدیر گروه حقوق و اخلاق زیستی پژوهشکده فناوری های نوین علوم پزشکی جهاد دانشگاهی "ابن سینا" اظهار داشت: پیشرفت های علمی و تکنولوژی این امکان را فراهم آورده است که جنین در رحمی غیر از رحم متعلق به فرد صاحب تخمک، جایگزین شود. امکان جایگزینی رحم موجب بروز پرسش هایی گوناگون می شود که بدون ارائه پاسخی روشن به آنها نمی توان این عمل را به طور کار آمد انجام داد و برگزاری این سمینار، این امکان را فراهم می آورد تا این پدیده از دیدگاه های مختلف پزشکی، اخلاقی، دینی، حقوقی، فقهی، روانشناختی و جامعه شناختی مورد تحلیل قرار گیرد.

وی اضافه کرد: سمینار میان رشته ای "رحم جایگزین" سیزدهمین سمینار تخصصی پژوهشکده ابن سینا در حوزه باروری و ناباروری محسوب می شود و از امتیاز آموزش مداوم جامعه پزشکی برخوردار است.

راسخ یاد آور شد: سمینار "رحم جایگزین" در روزهای 9 و 10 آبان ماه سال جاری در تهران و با ارائه مقالات تخصصی، پوستر و سخنرانی های جامع در قالب پانل های تخصصی، معرفی Case و بحث های گروهی برگزار می شود.

وی گفت: ریاست مشترک این سمینار بر عهده دکتر محمد مهدی آخوندی رئیس پژوهشکده فناوری های نوین علوم پزشکی جهاد دانشگاهی "ابن سینا"، دکتر سید محمد رضا آیتی رئیس دانشکده الهیات و فلسفه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران - علوم و تحقیقات و دکتر حبیب الله رحیمی معاونت پژوهشی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی است.

دبیر علمی سمینار خاطرنشان کرد: پژوهشگران، متخصصان و علاقمندان می توانند تا 15 اردیبهشت ماه جاری فرصت دارند خلاصه مقالات خود را در محورهای پزشکی، فقهی، حقوقی، روانشناختی، جامعه شناسی و اخلاقی به آدرس پستی دبیرخانه سمینار و یا از طریق اینترنتی به آدرس http://surrogacy.avesina.ir  ارسال کنند.

وی اضافه کرد: در برگزاری این سمینار کمیته ملی اخلاق زیستی وابسته به کمیسیون ملی یونسکو در ایران، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، موسسه حقوق تطبیقی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، انجمن تنظیم خانواده جمهوری اسلامی ایران، سازمان بهزیستی کشور، سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها "سمت" و مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا همکاری دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha