سلامت نیوز : رئیس سازمان راهداری كشور گفت: امكانات لازم را برای كاهش كشته‌های تصادفات رانندگی در اختیار نداریم.

به گزارش فارس،‌ شهریار افندی‌زاده در مراسم نمادین با موضوع حوادث و سوانح جاده‌ای و ترافیكی كه عصر امروز در ساختمان وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: 80 هزار كیلومتر راه اصلی، فرعی و 120 هزار كیلومتر راه روستایی در كشور وجود دارد كه 35 هزار كیلومتر از جاده‌ها 85 درصد ترددها را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینكه بیش از 90 درصد جابجایی از راه زمینی اتفاق می‌افتد تصریح كرد: طبق گزارشها 51 درصد خروجی‌ها در سوانح جاده‌ و حوادث ترافیكی در سر صحنه است؛ 10 درصد در حین تصادف تا انتقال به بیمارستان و 30 درصد در بیمارستان است.

افندی‌زاده تصریح كرد: 60 درصد فوتی‌های سوانح رانندگی در جاده‌های برون‌شهری، 30 درصد در جاده‌های درون‌شهری و 10 درصد در جاده‌های روستای اتفاق می‌افتد به عبارت دیگر 16 هزار مرگ بر اثر تصادفات رانندگی در جاده‌های برون‌شهری است.

وی افزود: در حال حاضر در حال تأسیس 10 هزار كیلومتر آزادراه هستیم و با توجه به اینكه آیین‌نامه جدید قانون جرائم رانندگی تصویب شده است، جرائم بازدارندگی خواهند داشت.

افندی‌زاده گفت:‌ طبق گزارشها سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، انحراف به چپ و عدم رعایت فاصله قانونی با خودروی جلو بیشترین عامل تصادفات است كه همه آنها عوامل انسانی محسوب می‌شوند.

رئیس سازمان راهداری كشور خاطرنشان كرد: در حال حاضر هر سازمانی كه مرتبط با این موضوع است دارای قوی‌ترین مصوبات قانونی است اما آنچه می‌خواهیم ابزار و امكانات است.

وی اضافه كرد: در طی برنامه پنجم توسعه باید 10 درصد كشته‌های تصادفات به ازای هر سال كاهش یابد كه این ابزار و امكانات ما نسبت به هدفی كه داریم كم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha