قائم مقام سازمان تامین اجتماعی گفت: اگر بیمه شده‌ای ۷۲۰ روز قبل از ثبت رسمی ازدواج، دارای سابقه بیمه پردازی باشد، می‌تواند یک ماه حقوق بابت کمک هزینه و یا حق ازدواج دریافت کند.

«حق ازدواج» تامین اجتماعی با چه شرایطی ارائه می‌شود؟

سلامت نیوز:  قائم مقام سازمان تامین اجتماعی گفت: اگر بیمه شده‌ای ۷۲۰ روز قبل از ثبت رسمی ازدواج، دارای سابقه بیمه پردازی باشد، می‌تواند یک ماه حقوق بابت کمک هزینه و یا حق ازدواج دریافت کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، محمدحسن زدا در صفحه اینستاگرام خود؛ مطالبی تحت عنوان دانستنی‌های تامین اجتماعی به مرور برخی قوانین تامین اجتماعی پرداخت و با اشاره به تنوع و تعدد بیمه‌شدگان و وظیفه سازمان تامین اجتماعی برای ارائه متنوع خدمات نوشت: یکی از وظایف سازمان تامین اجتماعی در قبال بیمه‌شدگان این است که متناسب با شرایط آن‌ها، امکان دسترسی به خدمات و اطلاعات مورد نیازشان را فراهم کند.

او افزود: تلاش‌های خوبی صورت گرفته اما همچنان با شرایط مناسب، فاصله داریم. در زمینه شتاب بخشیدن، توسعه و ارتقای کم و کیف خدمات و سهولت در دسترسی‌ها در سازمان، اتفاق نظر وجود دارد.

قائم مقام سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه ۱۴ میلیون بیمه شده داریم که در بین آنها از دیپلمه، کارگر کوره پز خانه و خباز داریم تا پروفسور و حتی رئیس جمهور هم عضو تامین اجتماعی و بیمه شده ماست گفت: معلوم است که باید امکامات را طوری توزیع کنیم که همه بتوانند از آن استفاده کنند. امروز راه‌های راتباطی مختلفی برای استعلام و اطلاع از سوابق و خدمات وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به کد دستوری یا USSD اشاره کرد که از طریق تلفن همراه قابل استفاده است.

زدا در ادامه درباره شرایط هدیه و حق ازدواج تامین اجتماعی گفت: لازم است بیمه شدگان با حقوق خود آشنایی داشته باشند. به عنوان مثال زنان باید بدانند قبل از ایام بارداری باید چقدر سابقه داشته باشند و یا به عنوان مثال باید بدانند اگرازدواج کردند سازمان تامین اجتماعی در قبال ازدواج چه خدمتی به آنها ارائه می‌کند.

زدا ادامه داد: اگر بیمه شده‌ای ۷۲۰ روز قبل از ثبت رسمی ازدواج، دارای سابقه بیمه پردازی باشد، می‌تواند یک ماه حقوق بابت کمک هزینه و یا حق ازدواج دریافت کند که به عنوان هدیه اعطا می‌شود و بلاعوض است. اگر زن و شوهر هر دو بیمه شده باشند و هر دو ۷۲۰ روز سابقه داشته باشند، این هدیه به هر دو تعلق می‌گیرد.

او در پست دیگری با اشاره به لزوم بیمه شدن افراد در محل کار از روز اول گفت: یک فرد کارگر از روز اول که مشغول به کار می شود باید مطالبه گری کند و نسبت به حقوقش آگاه باشد. هر فردی از لحظه اولی که وارد کار شود باید بیمه شود. اگر کارفرما لیست را نفرستاد و تخلف کرد، افراد مشغول به کار در کارگاه می‌توانند بدون ذکر نام خود با شماره ۱۴۲۰ تماس گرفته و اطلاع دهند تا نسبت به بازرسی از کارگاه اقدام کنیم.

قائم مقام سازمان تامین اجتماعی همچنین در پاسخ به اینکه قانون درباره بیمه شدگانی که در فاصله منزل و محل کار آسیب ببینند چه می‌گوید؟ گفت: فاصله بین منزل و محل کار هم جزو محل کار محسوب می‌شود و اگر یک نفر مراحل استخدامی اش را انجام داد و گفتند از فردا به محل کار بیا؛ او از منزل به سمت محل کار آمد و دچار حادثه و یا فوت شد چون بیمه است خانواده‌اش مادام العمر از مستمری بهره‌مند می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha