سلامت نیوز :  دبیر علمی هفدهمین كنگره قلب و عروق ایران گفت: هنوز روش تشخیصی ام‌ آر ‌ای قلب و سی‌تی‌آنژیو تحت پوشش بیمه قرار نگرفته اما این روش‌ها می‌توانند به عنوان جایگزین آنژیوگرافی از سوی پزشكان مورد توجه قرار گیرند.

به گزارش فارس، هفدهمین كنگره انجمن قلب و عروق ایران امروز در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین‌المللی تهران با حضور جمعی از متخصصان داخلی و خارجی این رشته برگزار شد.

مهدی پیغمبری، دبیر علمی این كنگره در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این كنگره از امروز آغاز و تا 4روز دیگر ادامه خواهد داشت.

در این كنگره 42 سخنران حضور دارند كه از این تعداد 30 نفر از كشورهای خارجی و 12 نفر از متخصصان داخل كشور سخنرانی خواهند كرد.همچنین علاوه بر سخنرانی‌ها 237 مقاله داخلی در این كنگره ارائه خواهد شد.

وی به روش تصویربرداری تشخیصی قلب و عروق اشاره كرد و گفت: در این كنگره سعی می‌كنیم در خصوص این روش تشخیصی كه سی‌تی‌آنژوگرافی است و می‌تواند جایگزین آنژیوگرافی شود بحث كنیم. این روش بسیار ساده و راحت است همچنین تحمل آن برای بیمار راحت‌تر خواهد بود.

وی افزود: با توجه به روش‌های تشخیصی بیماری‌های قلبی یك روش كه جدید‌تر است مربوط به ام‌آر‌آی قلبی است كه از این روش تشخیصی در چند سال گذشته استفاده نمی‌شد اما در حال حاضر در خصوص بیماری‌های ماهیچه و دریچه قلب مورد استفاده قرار می‌گیرد همچنین در تشخیص بیماری‌های عروق كرونر قلب با استفاده از این روش كارهای تحقیقاتی جدی صورت گرفته است.

دبیر علمی هفدهمین كنگره انجمن قلب و عروق ایران درباره عارضه روش تشخیصی ام‌ آر ‌آی قلبی اضافه كرد: تنها عارضه این روش اشعه آن است كه سعی شده میزان شدت این اشعه در حد پایینی قرار گیرد تا به بیمار صدمه‌ای وارد نكند.

پیغمبری بیان داشت: استفاده از روش‌های تشخیصی بیماری‌های قلبی دارای تنوع است اما آنچه كه باید بیشتر مورد استفاده قرار گیرد تاریخچه صحیح، معاینه با استفاده از ابزار تشخیصی ساده و تست ورزش از بیماران است كه با استفاده از این روش‌ها می‌توان بسیاری از بیماری‌های قلبی را تشخیص داد.

وی خاطرنشان كرد: هنوز ام ‌آر ‌آی تحت پوشش بیمه قرار نگرفته و بیمه‌ها از این روش تشخیصی حمایت نكرده‌اند و از آنجایی كه هزینه این روش تشخیصی می‌تواند برای بیمار مشكل ایجاد كند بهتر است پزشكان از این روش تشخیصی در مواقع ضروری استفاده كنند. البته اگر بیمه‌ها خوب پوشش بیمه‌ای دهند بالطبع مردم نیز راضی‌تر خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha