فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: طی چند روز گذشته 202 هکتار از مزارع کشاورزان و مراتع طبیعی شهرستان های ایلام و ایوان در آتش سوخت.

بیش از 200 هکتار از مزارع و مراتع ایلام خاکستر شد

سلامت نیوز:فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: طی چند روز گذشته 202 هکتار از مزارع کشاورزان و مراتع طبیعی شهرستان های ایلام و ایوان در آتش سوخت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایلنا، سردار "نورعلی یاری" با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی تماس های مردمی با سامانه 110 مبنی بر وقوع چند فقره آتش سوزی در نقاط مختلف استان، ماموران انتظامی شهرستان های تابعه جهت بررسی موضوع به محل های اعلامی اعزام شدند.

وی با بیان اینکه مقدار تقریبی 202 هکتار از مزارع و مراتع طبیعی کشاورزان ایلامی دچار حریق شده است، افزود: گزارش ماموران انتظامی حاکی از آن است که یک هکتار از مزارع گندم کشاورزان واقع در بانگنجاب، 200 هکتار از مراتع و زمین های کشاورزی گنجوان و یک هکتار از محصولات کشاورزی (پیچر) بخش زرنه ایوان دچار آتش سوزی شده است .

این مقام انتظامی با بیان اینکه با حضور به موقع نیرو های مردمی، سپاه، بسیج، ماموران انتظامی و منابع طبیعی، این آتش سوزی ها بدون خسارت جانی مهار شد، گفت: علت  آتش سوزی ها از طریق مراجع قضائی در حال  پیگیری است.

فرمانده انتظامی استان از شهروندان خواست که در حفظ مراتع و جنگل ها به عنوان یک میراث ملی کوشا باشند؛ در صورت وقوع کوچکترین حادثه آتش سوزی، در اسرع وقت از طریق مرکز فوریت های 110 به پلیس اطلاع دهند، تا با همکاری سایر دستگاه های خدمت رسان از گسترش آتش و خسارت دیدن مزارع و منابع طبیعی جلوگیری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha