سلامت نیوز : دبیر اجرائی جامعه جراحان ایران در سی و پنجمین كنگره جامعه جراحان ایران گفت: ویزیت پائین و غیرمنطقی موجب می شود تا پزشک برای تامین نیاز مالی زندگی خود بیماران بیشتری را معاینه کند.

دکتر کاظم عباسیون ادامه داد: تعرفه ویزیت پزشکان در ایران نسبت به فقیرترین کشورهای جهان پائین تر است، اما خدماتی که درخواست می شود همپای برترین کشورهای دنیا است.

وی با اشاره به این مطلب که پژوهش های اخیر حاکی از آن است که هر  15 مورد معاینه بی وقفه بیماران و بدون استراحت، میزان خطای پزشکی برای معاینات بعدی را 30 درصد افزایش می دهد؛ گفت: تعرفه غیرمنطقی موجب می شود تا  برخی پزشکان در روز حتی تا یکصد بیمار را مورد معاینه قرار دهند و این در  شرایطی است که هم اکنون بالغ بر هشت هزار پزشک بیکار در کشور داریم.

 این جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات کشورمان گفت: بارها مشاهده می شود که  بیمار در اثر یک کمر درد ساده چهار یا پنج بار پزشک خود را عوض می کند، عکس  های مختلف رادیولوژی و MRI تهیه کرده و داروهای فراوانی را امتحان می کند، در حالی که با کمی استراحت بالغ بر 90 درصد کمردردها بهبود می یابد و نیازی به جراحی نخواهد داشت.

دکتر عباسیون با اشاره به این نکته که عده فراوانی از هموطنان به دنبال نام و شهرت پزشکان هستند گفت: وسواس در انتخاب پزشک و این که پزشکان پایتخت نسبت به سایرین متفاوت درمان می کنند معضلی مهم در سالهای اخیر به شمار می رود.

 وی افزود: همه پزشکان و متخصصان تحصیل کرده اند و به عنوان دانش آموخته هر سال نیز در کنگره ها و همایش های مختلف جهت به روز شدن دانش و اطلاعات خود شرکت می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha