سلامت نیوز : رئیس هفدهمین كنگره قلب و عروق ایران گفت: هزینه‌های جایگزینی قلب مصنوعی بالای 200 میلیون تومان است و به دلیل هزینه بالا، جایگزینی قلب مصنوعی در ایران انجام نمی‌شود.

به گزارش فارس، نوحی در حاشیه افتتاحیه این كنگره در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در مواجهه با افرادی كه قلبشان توانایی انجام وظیفه خود را ندارد، برای ایجاد گردش خون از قلب مصنوعی بهره گرفته می‌شود همچنین زمانی كه قدرت قلب برای ایجاد ضربان كافی نباشد و برای ایجاد پمپاژ، تعویض قلب یا قلب مصنوعی كمك قابل توجهی می‌كند.

وی گفت: درمان بیماران قلبی با استفاده از قلب مصنوعی هزینه بسیار بالایی دارد، این قلب مصنوعی در داخل سینه جاگذاشته شده و توسط باتری قابل شارژ خواهد بود؛ قلب مصنوعی در مواردی كنار قلب و در برخی موارد جایگزین قلب می‌شود و در ایجاد ضربان و خونرسانی كمك می‌كند.

نوحی ادامه داد: در این روش قلب مصنوعی توسط باتری كه به پیسمیكر متصل است، شارژ می‌شود ضمن اینكه برخی از این باتری‌ها تا 10 سال كارایی داشته اما به طور كلی عمر باتری‌ها به میزان كاری كه از قلب گرفته می‌شود، وابسته است البته در مواردی دیده می‌شود كه قلب مصنوعی جواب نداده و توسط بدن پس زده می‌شود كه در این صورت احتمال لخته شدن خون وجود دارد.

وی با بیان اینكه قلب‌های مصنوعی تأثیر بسیاری در كیفیت زندگی افراد دارد و در برخی موارد ممكن است با جراحی جایگزین پیوند قلب شود، اظهار داشت: طبق اطلاعات موجود در این حوزه و به دلیل هزینه بسیار بالای این درمان تاكنون عمل جراحی قلب مصنوعی در ایران انجام نشده است.

رئیس هفدهین كنگره قلب و عروق ایران بیان كرد: هزینه‌های بالای قلب مصنوعی باعث شده كه در كشور ما این تكنولوژی موجود نباشد البته كشورهای پیشرفته برای استفاده از این روش دارای محدودیت هستند و نمی‌توانند به راحتی و برای همه افراد از این روش استفاده كنند چرا كه دولت‌ها قادر نیستند از عهده هزینه‌های این عمل برآیند.

وی هزینه‌های جایگزینی قلب مصنوعی را بالای 200 میلیون تومان عنوان و خاطرنشان كرد: به دلیل هزینه بالا، جایگزینی قلب مصنوعی در ایران انجام نمی‌شود ضمن اینكه طی ماه‌های اخیر بیمه‌ها، دستگاه‌های كمك‌كنننده قلبی كه هزینه‌ای بین 600 هزار تومان تا 2 میلیون تومان دارند را تحت پوشش قرار داده‌اند كه همین امر گام مهمی در این حوزه به حساب می‌آید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha