چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۷
کد خبر: 27630

دبیر انجمن داروسازی بالینی ایران با تاكید بر اینكه روش علمی لاغری، كاهش 2 كیلوگرم وزن در ماه است، به مردم برای داشتن وزن متعادل توصیه كرد كه حداقل 3 جلسه 30 دقیقه‌ای در هفته ورزش كنند.

سلامت نیوز : دبیر انجمن داروسازی بالینی ایران با تاكید بر اینكه روش علمی لاغری، كاهش 2 كیلوگرم وزن در ماه است، به مردم برای داشتن وزن متعادل توصیه كرد كه حداقل 3 جلسه 30 دقیقه‌ای در هفته ورزش كنند.

به گزارش فارس، رامین ابریشمی درباره كنترل وزن به عنوان یكی از كارگاه‌های دومین همایش داروسازی بالینی ایران كه 28 تا 30 اردیبهشت برگزار می‌شود، با بیان اینكه چاقی یكی از مشكلات عمده جوامع امروزی است، اظهار كرد: چاقی عامل بسیاری از بیماری‌هاست و باعث افزایش میزان مرگ و میر و كاهش طول عمر افراد می‌شود.

وی افزود :بسیاری از بیماری‌ها مانند دیابت، قلب و عروق و چربی خون می‌توانند متاثر از چاقی باشند بنابراین كاهش فعالیت جسمی و افزایش مصرف كالری از جمله عوامل تاثیرگذار در ایجاد چاقی هستند.

به گفته ابریشمی معمولاً غذای پركالری، با حجم كم و چربی زیاد همراه است كه می‌تواندباعث افزایش وزن شود.

دبیر انجمن داروسازی بالینی ایران با اشاره به تبلیغات سوء كاهش وزن در مجلات و آگهی در جامعه تاكید كرد: تعریف علمی كه برای كاهش وزن یك فرد عادی می‌شود این است كه حداكثر ظرف یك ماه بیشتر از 2 كیلوگرم كاهش وزن نداشته باشد و تبلیغات كاهش وزن در مدت اندك و كمتر از یك هفته كاملاً غیر علمی بوده و می‌تواند عوارض جبران‌ناپذیری را به دنبال داشته باشد.

وی خاطر نشان كرد: از سوی دیگر به تازگی تبلیغات داروهای كاهش وزن افزایش یافته است كه بسیاری از آنها داروهای تایید شده نیستند و بدون مجوز وزارت بهداشت وارد كشور می‌شوند یا حتی گاهی دیده می‌شود كه در این داروها از مواد مخدر استفاده شده است.

ابریشمی با بیان اینكه روش‌های كاهش وزن به میزان چاقی افراد بستگی دارد، تصریح كرد: چاقی‌هایی كه بیش از حد معمول باشد بر اساس محاسبه شاخصی، روش‌های مناسب توصیه می‌شود اما در مواردی هم نیاز به روش جراحی وجود دارد.

وی افزود: به طور كلی برای چاقی‌های معمولی كه اكثر افراد جامعه دچار آن هستند بهترین روش استفاده از رژیم غذایی مناسب و یا مصرف كمكی داروهای مورد تایید است.

این متخصص داروسازی بالینی با تاكید بر اینكه رژیم غذایی برای لاغری رژیم غذایی روزانه تفاوت خاصی ندارد، ادامه داد: باید در این رژیم غذایی تمام مواد غذایی شامل 3 دسته كربوهیدرات‌ها، چربی‌ها و پروتئین‌ها وجود داشته باشد البته افرادی كه قصد كاهش وزن دارند باید غذاهای سرخ‌كرده و تنقلاتی مانند چیپس را كمتر مصرف كنند.

دبیر انجمن داروسازی بالینی ایران خاطرنشان كرد: به طور كلی افراد جامعه برای اینكه دچار اضافه وزن نشوند باید فعالیت بدنی داشته و حداقل 3 جلسه 30 دقیقه‌ای در هفته ورزش كنند همچنین باید از غذاهایی كه كالری بالا در حجم كم دارند مانند فست فودها و انواع شیرینی‌ها پرهیز كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha